Twórca Terrarii tworzy Starbound - nowego RPG 2D, gdzie przyjdzie nam eksplorować nieznane światy

Bawiłem się świetnie w Terrarii i wcale nie dziwi mnie, że sprzedała się w ponad milionie kopii. Jednak był chwile, gdy życzyłem sobie, by miała nieco lepszą fabułę - a właściwie miała jakąś fabułę w ogóle. Wygląda na to, że Starbound może być odpowiedzią na moje prośby...

Twórca Terrarii tworzy Starbound - nowego RPG 2D, gdzie przyjdzie nam eksplorować nieznane światy
marcindmjqtx

20.02.2012 | aktual.: 05.01.2016 16:54

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Finn Brice, główny artysta odpowiedzialny m.in. za sprite'y w Terrarii, zapowiedział nowy tytuł, którym zajmuje się nowe studio - Chucklefish. Starbound będzie jak poprzedniczka - dwuwymiarowy, kolorowy i na pierwszy rzut oka bardzo ładny. Ma być sandboksowym RPG, w którym teren będzie generowany proceduralnie - każdy gracz trafi na własną planetę, pełną unikalnych elementów. I każda z planet ma być inna. Różnić je będzie nie tylko rzeźba terenu, ale także warunki panujące na niej - pogoda, grawitacja, flora, obecność i zachowania istot, a także pozom trudności, który będzie chronić gracza przed nudą. Planety mają mieć skalę trudności mierzoną w skali od 1 do 100 - i te o poziomie 100 będą zawsze trudne, niezależnie od wyposażenia i umiejętności.

Na początku rozgrywki gracz budzi się na opuszczonej stacji kosmicznej, skąd może wyruszyć na różne planety. Brice podkreśla, że ponieważ jest ich tak wiele, nie musimy się do nich przyzwyczajać - niektóre będzie można po prostu zniszczyć. Na innych spotkamy postaci, które dołączą do załogi naszej stacji. Pomogą nam w tworzeniu wynalazków i zaludnianiu naszego świata. Na stacji będziemy też tworzyć broń, zbroje, budynki, a nawet wierzchowce. W czasie walki wreszcie możliwe będzie trzymanie dwóch różnych rodzajów broni, kontrolowanych niezależnie przez lewy i prawy przycisk.

Brice pochwalił się też, że ich system generowania przedmiotów tworzy je w locie - są miliony kombinacji, w wyniku których powstaje np. wyrzutnia rakiet. Gra nawet grafiki do przedmiotów generuje proceduralnie - w tej chwili jest 21 tysięcy typów wyglądu dla tejże wyrzutni. A każdy z nich może być inaczej pokolorowany.

Będzie oczywiście tryb dla wielu graczy, po premierze zostanie udostępniony edytor map. Sama gra powstaje już od dłuższego czasu. Niedawno ruszyła oficjalna witryna playstarbound.com

Starbound będzie wydany na Windows, Linuksa i komputery typu Mac. Studio planuje wyrobić się z premierą na lato tego roku.

Terraria w kosmosie? Jestem na tak. Jeśli znowu będą miecze świetlne.

Paweł Kamiński

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościmaclinux
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.