Twórca Terrarii tworzy Starbound - nowego RPG 2D, gdzie przyjdzie nam eksplorować nieznane światy

Twórca Terrarii tworzy Starbound - nowego RPG 2D, gdzie przyjdzie nam eksplorować nieznane światy

Twórca Terrarii tworzy Starbound - nowego RPG 2D, gdzie przyjdzie nam eksplorować nieznane światy
marcindmjqtx
20.02.2012 12:02, aktualizacja: 05.01.2016 16:54

Bawiłem się świetnie w Terrarii i wcale nie dziwi mnie, że sprzedała się w ponad milionie kopii. Jednak był chwile, gdy życzyłem sobie, by miała nieco lepszą fabułę - a właściwie miała jakąś fabułę w ogóle. Wygląda na to, że Starbound może być odpowiedzią na moje prośby...

Finn Brice, główny artysta odpowiedzialny m.in. za sprite'y w Terrarii, zapowiedział nowy tytuł, którym zajmuje się nowe studio - Chucklefish. Starbound będzie jak poprzedniczka - dwuwymiarowy, kolorowy i na pierwszy rzut oka bardzo ładny. Ma być sandboksowym RPG, w którym teren będzie generowany proceduralnie - każdy gracz trafi na własną planetę, pełną unikalnych elementów. I każda z planet ma być inna. Różnić je będzie nie tylko rzeźba terenu, ale także warunki panujące na niej - pogoda, grawitacja, flora, obecność i zachowania istot, a także pozom trudności, który będzie chronić gracza przed nudą. Planety mają mieć skalę trudności mierzoną w skali od 1 do 100 - i te o poziomie 100 będą zawsze trudne, niezależnie od wyposażenia i umiejętności.

Na początku rozgrywki gracz budzi się na opuszczonej stacji kosmicznej, skąd może wyruszyć na różne planety. Brice podkreśla, że ponieważ jest ich tak wiele, nie musimy się do nich przyzwyczajać - niektóre będzie można po prostu zniszczyć. Na innych spotkamy postaci, które dołączą do załogi naszej stacji. Pomogą nam w tworzeniu wynalazków i zaludnianiu naszego świata. Na stacji będziemy też tworzyć broń, zbroje, budynki, a nawet wierzchowce. W czasie walki wreszcie możliwe będzie trzymanie dwóch różnych rodzajów broni, kontrolowanych niezależnie przez lewy i prawy przycisk.

Brice pochwalił się też, że ich system generowania przedmiotów tworzy je w locie - są miliony kombinacji, w wyniku których powstaje np. wyrzutnia rakiet. Gra nawet grafiki do przedmiotów generuje proceduralnie - w tej chwili jest 21 tysięcy typów wyglądu dla tejże wyrzutni. A każdy z nich może być inaczej pokolorowany.

Będzie oczywiście tryb dla wielu graczy, po premierze zostanie udostępniony edytor map. Sama gra powstaje już od dłuższego czasu. Niedawno ruszyła oficjalna witryna playstarbound.com

Starbound będzie wydany na Windows, Linuksa i komputery typu Mac. Studio planuje wyrobić się z premierą na lato tego roku.

Terraria w kosmosie? Jestem na tak. Jeśli znowu będą miecze świetlne.

Paweł Kamiński

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)