Twórca Reddita nie ma wątpliwości. Tytuły "play to earn" zdominują branżę gier

Współzałożyciel Reddita twierdzi, że gry oparte na blockchainie będą stanowić 90 proc. rynku w ciągu zaledwie 5 lat. Przewiduje on, że duży wpływ na zmianę będą mieli sami gracze, którzy chcą być odpowiednio wynagradzani za poświęcony czas.

Twórca Reddita nie ma wątpliwości. Tytuły "play to earn" zdominują branżę gier
Źródło zdjęć: © Unsplash.com
Konrad Siwik

20.01.2022 13:05

Alexis Ohanian, współzałożyciel Reddita, omówił potencjalne zastosowania technologii blockchain w grach w ostatnim odcinku podcastu Where It Happens. Podczas rozmowy wyraził on podekscytowanie koncepcją gier typu "play to earn".

Przedsiębiorca, który obecnie skupił swoją uwagę głównie na projektach związanych z blockchainem i kryptowalutami, jest optymistycznie nastawiony do pomysłu grania za pieniądze, przewidując, że zdominuje on świat gier w ciągu zaledwie 5 lat.

"90 proc. ludzi nie będzie grać w gry, dopóki nie zostaną odpowiednio wynagrodzeni za poświęcony czas" – stwierdził w podcaście. "W ciągu pięciu lat będziesz odpowiednio cenił swój czas, a zamiast bycia ogołoconym przez reklamy lub oskubnym z dolarów wydanych na głupie młotki, których w rzeczywistości nie posiadasz, będziesz grał w jakąś ekwiwalentną grę blockchainową, która zapewni tyle samo frajdy, ale pozwoli zarobić faktyczną wartość".

Gry "play to earn" zazwyczaj używają tokenów kryptowalutowych zamiast zwykłej waluty w grze, co oznacza, że gracze mogą teoretycznie wymieniać swoje zarobki z gry na realną walutę. Inne osobistości z branży, które wyraziły zainteresowanie koncepcją gier "play to earn", to między innymi szef Take-Two Strauss Zelnick, dyrektor generalny EA Andrew Wilson oraz dyrektor generalny Square Enix Yosuke Matsuda.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (9)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.