Twórca Just Cause ma prosty sposób na piractwo
Aż dziw, że nikt wcześniej na to nie wpadł.
27.03.2011 | aktual.: 06.01.2016 13:21
Christofer Sundberg, założyciel Avalanche Studios, twórców Just Cause powiedział wprost: piractwo na PC byłoby mniejsze, gdyby gry były lepsze.
Proste, nie?
Skrytykował przy tym DRM jako sposób na karanie ludzi, którzy za grę zapłacili. Według niego zmuszanie ludzi do bycia non-stop online to brak szacunku dla użytkowników uczciwie kupujących gry. Dodał, że najlepszym środkiem zapobiegawczym dla deweloperów na PC jest przyjęcie podejścia znanego z konsol: sprzedawanie DLC i traktowanie gry jak usługi, a nie skończonego produktu.
To ja się spytam - gdzie w sprzedawaniu niekompletnej gry, usługi jest szacunek dla płacącego?
Trochę racji jednak ma - winą obarcza też deweloperów, którzy port gry robią w ostatniej chwili, przy minimalnym budżecie - jego zdaniem gry na PC i konsole powinny być inaczej projektowane od samego początku. Żałuje też, że mało kto pisze już gry całkiem od początku na PC.
Cóż, wydaje się, wie co mówi, bowiem pochwalił się też, że połowa jego ludzi wywodzi się z hakerskiego środowiska. Są to znakomite talenty, które jego zdaniem nalezy doceniać. Zwłaszcza w Szwecji, domu The Pirate Bay, gdzie scena hakerska jest naprawdę wielka.
[za Edge]
Paweł Kamiński