Twórca God of War o skrzynkach, inspiracjach i New Game Plus

Strona głównaTwórca God of War o skrzynkach, inspiracjach i New Game Plus
08.08.2016 09:21
Twórca God of War o skrzynkach, inspiracjach i New Game Plus
Patryk Fijałkowski
Patryk Fijałkowski
bDZKRfXG

Cory Barlog, najbardziej rozgadany deweloper branży, ma dla nas kilka ciekawostek.

bDZKRfWZ

Tata Kratosa postanowił tym razem  odpowiedzieć na kilka pytań na Twitterze. Nie żebyśmy narzekali - im więcej informacji o wciąż zagadkowym sequelo-reboocie God of War, tym lepiej. Dowiedzieliśmy się na przykład, że w grze nie zabraknie charakterystycznych skrzyń, których nasz kochany zabójca bogów naotwierał się przez 6 części. Ciekawe czy dalej będą tak absurdalnie przerośnięte? Zapytany o możliwość przejścia gry po raz drugi z elementami odblokowanymi po jej zakończeniu, Barlog odpowiedział, że owszem, będzie to możliwe i ma nadzieję, że to tylko mała część atrakcji związanych z ponownym przechodzeniem tytułu. New Game Plus będzie zatem obfite.

[ttpost url="https://twitter.com/corybarlog/status/761041601099472897?ref_src=twsrc%5Etfw"]

[ttpost url="https://twitter.com/corybarlog/status/760843881730543616?ref_src=twsrc%5Etfw"]

bDZKRfXb

Twórca rozwiał również dziwne plotki mówiące o tym, że nowy God of War będzie grą na 100 godzin. Na pytanie fana dotyczące tego tematu odpowiedział - Eeee, powiedziałem coś takiego? Raczej nie. Planuję stworzyć wspaniałe i wielkie doświadczenie, ale nie spodziewałbym się 100 godzin. Wybacz.

Poza tym wychodzi na to, że nie ma raczej co liczyć na nowe materiały jeszcze w 2016. Barlog wytłumaczył, że studio nie ma jeszcze sprecyzowanych planów na ten rok. Czyli albo naprawdę nie mają i może miesiąc przed PlayStation Experience stwierdzą, że jednak pokażą jakiś zwiastun czy 3-minutowy fragment (wersja optymistyczna), albo był to elokwentny sposób na powiedzenie "nie chcemy już w tym roku nic pokazywać" (wersja realistyczna).

[ttpost url="https://twitter.com/corybarlog/status/761579841258819584?ref_src=twsrc%5Etfw"]

[ttpost url="https://twitter.com/corybarlog/status/758743856913395714?ref_src=twsrc%5Etfw"]

bDZKRfXh

Na Twitterze pojawiło się również klasyczne pytanie o inspiracje. Konkretniej: o The Last of Us. Barlog odpowiedział, że owszem, gra Naughty Dog była dla niego inspiracją, ale wśród tych tytułów wymienił kilka innych: Resident Evil 4, "Drogę", "Niekończącą się opowieść", "Drogę do zatracenia", "Drzewo życia"... Dużo tutaj filmów, ale osobiście szczególnie cieszy mnie obecność książki w postaci "Drogi" McCarthy'ego. To bardzo surowa stylistycznie powieść o ojcu i jego synu próbującym przetrwać w burym, postapokaliptycznym świecie. Brzmi znajomo? Jeśli Barlog pod wpływem inspiracji zawrze w God of War chociaż 1/5 tego ciężkiego, psychologicznego podejścia do tematu, jakie można znaleźć w "Drodze", to dostaniemy naprawdę dojrzałą opowieść. Z rozczłonkowywaniem troli w tle.

[ttpost url="https://twitter.com/corybarlog/status/760703113259053057?ref_src=twsrc%5Etfw"]

Twórca zapewnił również, że po wydaniu God of War pojawią się różne materiały zza kulis i że dotąd nie widzieliśmy nawet jednego procenta gry, ale to akurat za dużo nam nie mówi, prawda? Bez obaw - biorąc pod uwagę częstotliwość, z jaką Barlog dzieli się nowymi ciekawostkami, możemy zakładać, że do końca roku nasz apetyt zostanie jeszcze zaostrzony.

A z innej - bo rodzimej - beczki: ja mam tylko nadzieję, że pan Bogusław Linda to już usłyszał, że nadchodzi nowa część i że przygotowuje się mentalnie do powrotu wgłąb o wiele bardziej poukładanego umysłu Kratosa.

bDZKRfXi

[fbpost url="post.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Ftosamozdjecielindycodziennie%2Fposts%2F484115651787161%3A0&width=500" width="500" height="589"]

Patryk Fijałkowski

bDZKRfXX