Twoja mama jest nowym hardkorem
Tako rzecze Zynga.
Według twórców Farmville, graczem naprawdę hardcore'owym nie jest nastolatek, fan Halo i CoD, ale czterdziestoletnia kobieta grająca w Cityville i uprawiająca wirtualne pole. To ta grupa spędza najwięcej czasu grając w gry Zyngi. To także ona wydaje najwięcej na zakup wirtualnych przedmiotów i bonusów.
Zdaniem szefa promocji marki, Manny Anekal, więcej kobiet gra w Farmville niż ogląda opery mydlane. 55 procent wszystkich amerykańskich graczy na serwisach społecznościowych to kobiety - wśród graczy w gry Zyngi to 53 procent, w wieku od 25 do 44 lat.
Oczywiście Zynga nie może porównywać sie z takimi platformami jak Xbox Live, PlayStation Network oraz Steam - tam nadal hardcore'owcem jest mężczyzna w wieku od 14 do 34 lat. Niemniej gracze w Halo i maniacy WoWa powinni nieco się posunąć - na ławkę hardkorów dosiada się ktoś nowy.
Krótko mówiąc: wasze mamy też grają.
[za: gamepolitics]
Paweł Kamiński