Trzy problemy, które "pomogły" Command & Conquer: Generals 2 w marszu do piekła

Oj, grałoby się w jakieś nowe C&C...

Trzy problemy, które "pomogły" Command & Conquer: Generals 2 w marszu do piekła
Maciej Kowalik
2

Niekoniecznie akurat w Generals 2. Choć po drodze do niebytu projekt porzucił ten podtytuł i w trakcie premiery na Originie w 2014 roku miał być znany po prostu jako Command & Conquer. Nie była to zresztą jedyna zmiana oryginalnego konceptu. Wraz z porzuceniem planów na stworzenie sequela, wydawca poinformował, że gra przechodzi na model free-to-play. Ba, przed studiem Victory Games wyłożył plan na wspieranie powstałej w ten sposób strategicznej platformy, mający trwać nawet dekadę. Był sierpień 2012 roku.

I słuch po serii zaginął. Powróciła w poście na reddicie, którego autor bardzo chętnie widziałby jej powrót. Wątek przyciągnął uwagę użytkownicka phpdevster, który twierdzi, że był producentem i projektantem rozgrywki skasowanego C&C. Twierdzi, ale nie poparł tego dowodami i warto o tym pamiętać. Ale pisze to, co w momencie wyrzucenia gry do śmieci faktycznie pojawiało się w plotkach.

Command & Conquer™ - E3 2013 Official Trailer - "Welcome Back, General"

Jego zdaniem problemy były trzy, a największym z nich - co nie powinno zaskakiwać nikogo - próba znalezienia środka pomiędzy modelem free-to-play, a monetyzacją rozgrywki. Zwłaszcza, że mówimy o grze nastawionej na multiplayer.

A skoro dla korporacji pieniądze zawsze będą ważniejsze od gracza, phpdevster dodaje, że ekonomia skłaniała się ku opcji nr. 1. Równowaga w sieciowych bataliach nie była najważniejsza. Drugim problemem było tempo prac. W grze musiało być mnóstwo generałów do odblokowania/kupienia, więc pędzono z ich produkcją.

Obraz

Trzecim gwoździem do trumny miały być spory, jakim RTS-em miała być tak w ogóle ta gra. Główny projektant był wielkim fanem StarCrafta, więc zachowanie jednostek, ich zróżnicowanie i strategie dużo bardziej kojarzyły się z grą Blizzarda, niż Command & Conquer.

Command & Conquer Generals 2 (Trailer), BioWare Corporation

To zdaniem phpdevstera najważniejsze problemy. Oczywiście ich lista jest o wiele dłuższa i dotyczy między innymi okropnych lagów w trakcie meczów, faktu, że silnik Frostbite nie był tworzony z myślą o RTS-ach czy braku współpracy pomiędzy poszczególnymi działami, pracującymi nad grą. Zaznacza jednak, że żaden z nich nie był powodem ubicia projektu. To wynikało ze zmian w firmie (we wrześniu 2013 roku prezesem Electronic Arts został Andrew Wilson) i zmianie priorytetów.

Jeśli takie rzeczy mówi - rzekomy - producent, to może lepiej, że to Command & Conquer nie doczekało się ani otwartej bety, ani premiery. Nie miało szans obrzydzić marki fanom. Choć ta i tak od tamtego czasu jest uśpiona. By nie użyć smutniejszego określenia...

Maciej Kowalik

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne