Trzy najpopularniejsze gry w Polsce na święta? Uncharted 3, Battlefield 3 i FIFA 12 [Allegro]
Jak w 2011 roku wyglądała wojna platform na Allegro? Przyjrzyjmy się liczbom prosto z największego portalu aukcyjnego w Polsce.
W 2010 roku przedstawialiśmy dane, z których wynikało, że gdzieś we wrześniu 2009 roku rynek wtórny gier na PlayStation 3 wyprzedził w Polsce Xboksa 360.
W 2011 roku liczba ofert na Allegro dotycząca gier na PlayStation 3 coraz bardziej zwiększała swój dystans w stosunku do gier na Xboksa 360. Jeśli pod koniec 2010 roku różnica wynosiła około 12 tysięcy ofert, to pod koniec minionego roku już około 17 tysięcy. Przy czym liczba ofert w obu kategoriach stale rosła i wynosiła odpowiednio 25 tysięcy (Xbox 360) i 42 tysiące (PS3).
Dla porównania, liczba ofert dotycząca gier na pecety wynosiła ponad 73 tysiące. Co pokazuje, że pudełkowa dystrybucja nadal ma się mocno (choć do tej kategorii ofert wpadają też różnego rodzaju kody aktywacyjne). Warto zwrócić też uwagę, że "okres świąteczny" zaczyna się w listopadzie i w grudniu zakupowy szał nie wzrasta już znacząco.
Jeśli chodzi o oferty dotyczące sprzętu, sytuacja prezentuje się podobnie, jak w 2010 roku. Nadal więcej ofert jest w dziale poświęconym Xboksowi niż PlayStation - ludzie nadal bardziej są zainteresowani sprzętem niż grami na nie. Które pozyskują z innych źródeł. Liczba ofert dotyczących Xboksa wynosiła ponad 11 tysięcy, PlayStation 3 - nieco ponad 8 tysięcy.
Warto zwrócić uwagę, że w okresie świątecznym liczba ofert dotycząca PlayStation 3 rosła, a Xboksa 360 malała.
Z danych udostępnionych nam przez Allegro wynika, że najwięcej ofert dotyczyło w okresie świątecznym Uncharted 3 (tytułu dostępnego wyłącznie na PlayStation 3), a także Battlefielda 3 i FIFY 12, dwóch gier od Electronic Arts dostępnych zarówno na konsolach, jak i pecetach.
Konrad Hildebrand, za pomoc w przygotowaniu artykułu serdecznie dziękuje pani Annie Tokarek z działu komunikacji Allegro.