Trybuna Ludu - Vietnam, gry dekady i noworoczne przewidywania

marcindmjqtx

11.01.2011 22:07, aktual.: 15.01.2016 15:19

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

W dzisiejszej Trybunie o najnowszym (i największym) dodatku do Bad Company 2, o postrzeganiu gier i przewidywaniach na 2011 r. Jak również o tytułach, w które będziemy się w nim zagrywać.

Uwaga - zachowano oryginalną pisownię cytowanych komentarzy.

Pod naszą recenzją dodatku do Bad Company 2 pt. "Vietnam", Cloud86 napisał, co sądzi o tym rozszerzeniu dzieła DICE:

Sam nie wiem co napisać o tym dodatku... jestem przeogromnym fanem i maniakiem Bad Company 2. Na Vietnam czekałem z językiem na wierzchu. Pierwsze wrażenie piorunujące. Później zaczęły się narzekania z mojej strony: jeżeli chodzi o mapy, to atakujący mają naprawdę przerąbane, bronie pozostawiają wiele do życzenia (siła rażenia jest źle wyważona, miotacz ognia ma za mały zasięg), mało pojazdów i drobne bugi.

Ale za to serwery pękają w szwach, sieka jest nieprawdopodobna (trup ściele się gęsto), muzyka wymiata, klimat niepowtarzalny, polski dubbing jest w miarę przyjemny. No i przecież TO TYLKO dodatek :) Neoz napisał co nieco o tym, jak gry są postrzegane nie tylko w popularnych mediach, ale i publikacjach naukowych.

Ostatnio dorwałem w ręce książkę pedagogiczną, która w połowie jest poświęcona grom video. Spodziewałem się stronniczego i zachowawczego podejścia do tematu. Tak więc otworzyłem tę książką w celu zweryfikowania swoich podejrzeń i jakże wielkie było się moje zdziwienie, kiedy się okazała, że autorzy książki podeszli do tematu absolutnie profesjonalnie - z należytą naukową rzetelnością i obiektywizmem.

Książka w pierwszej kolejności dostarczała wyjaśnień niektórych skrótów, krótki przegląd typu gier i innych pojęć w formie wstępu. W dalszej części opisywała gry w tak rzetelny i pełen szacunku sposób, że nie byłem w stanie w to uwierzyć.

Książka, mająca około 5 lat, była w stanie opowiedzieć o grach w sposób, jakiego nie było mi jeszcze dane doświadczyć, zarówno o ich pozytywnych wpływach na młodych i w ogóle ludzi, jak i o negatywnych - w obu przypadkach obszernie i z godnością. Ta wiedza naprawdę istnieje!

Nasuwa się zatem takie pytanie - skoro uczeni, pedagodzy i psycholodzy, mają tę wiedzę i jest ona dostępna w książkach - na temat tego "jak gry wpływają na człowieka?"; to dlaczego dziennikarze i politycy tak strasznie dużo na ten temat nie robią nic innego, jak zwyczajnie pieprzą?! Jedni atakują z niewiedzy, a drudzy bronią, także z niewiedzy, ale i z pasji do tego medium. Komentowany artykuł znajdziecie pod tym adresem.

Jak zapewne pamiętacie, niedawno opublikowaliśmy przewidywania redakcji na rok 2011. Pod tekstem pojawiło się sporo komentarzy, w których sami sięgaliście po szklaną kulę. Swoimi przypuszczeniami podzielił się m.in. Adic83:

Z tym tegorocznym oczekiwaniem na zapowiedzi nowych konsol, przynajmniej od M$, to bym dał na wstrzymanie. Przecież obecne konsole dopiero zaczynają osiągać ekhm, penetrację rynku która pozwala grom dobrze się sprzedawać- mamy 5 lat x'a i 4 lata ps3, a dopiero po ok.50mln obu konsol. Dla porównania psdwójek po 5 latach było 100mln... Ale ona odstawała DRAMATYCZNIE od pc (a dodatkowo kolejną generację "wymusił" M$).

Dzisiejsze konsole tak nie odstają, bo na pc nie ma exów pokazujących do czego owe pc są zdolne, nie ma więc takiego parcia na nową generację. A i ludziska wykosztowali się na płaskie ekrany, przecież tak jak kiedyś mogłeś mieć tv po 10 lat i zmieniałeś samą konsolę A NIE dodatkowo jeszcze tv, tak do TEJ generacji musiałeś dokupić nowe tv, niezbyt tanie w swoim czasie. To też koszt i ludki nie chcą następnego wydatku skoro ledwo co kupili tv+konsolę.

Jeśli coś zapowiedzą w tym temacie to raczej w 2012, z premierą 13-14. Niby już w 2010 miało być 32nm w gpu, jest obsuw i ostatecznie będzie od razu 28nm w tym roku- gdzieś może w połowie. 40nm w gpu weszło pod koniec 2009, przejście na niższy proces trwa zatem ok. 1,5 roku. A im dalej tym trudniej! Więc mniej więcej w 2013, raczej pod koniec wejdzie 22-20nm w gpu, i to wtedy będzie najlepszy moment na rozpoczęcie produkcji nowych konsol, a i obecna gen. się zdąży "przejeść" graczom, a i "odkuć" producentom jak i devom/wydawcom. Wcześniej to po prostu bez sensu, i wydajnościowo i finansowo.

Jedynie ninny może coś ew. zapowiedzieć ale raczej stawiałbym na obniżkę ceny wii + jakaś szersza w końcu oferta gier, w końcu konsol wii na rynku masa a gier na to nie ma, a jak są to jakieś residenty czy inne krwiste madworld, które wiadomo że się na TEJ platformie nie sprzedadzą. Ninny zrobiło OGROMNY błąd pozwalając M$ przejąć Rare... Dziś nie ma kto robić gier na nintendo i premiera kolejnego sprzętu na który nie będzie gier nie jest tym czego ninny potrzebuje... Czy te 80mln ludzi z wii zostawi konsolę na którą mają wii sports + może ze 2 inne gry i rzuci się na kolejną? BARDZO wątpliwe. Pełną dyskusję znajdziecie tutaj.

Oprócz wypowiedzi, polecamy Waszej uwadze kilka różnorodnych wątków z forów:

  • Remaki starych gier - czyli o modzie wydawania gier z poprzednich generacji w standardzie HD. Które klasyki najchętniej zobaczylibyście na PS3/Xboksie 360?
  • Gra dekady - czyli, jak sam tytuł wskazuje, wybieramy najlepszą grę minionych dziesięciu lat. A co jest Waszą grą dekady? Wypowiedzcie się!
  • Najlepsze gry na iPhone'a/iPada - czyli o najlepszych tytułach na mobilne urządzenia Apple.

Ponadto warto zajrzeć do tematów poświęconym nowościom i nadchodzącym hitom:

Jeżeli znajdziecie jakieś warte uwagi komentarze, podeślijcie je naszejmoderacji. Z góry dziękujemy.

Wypowiedzi zebrał Kamil Bogusiewicz.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także