Trump kontra gry – co tak naprawdę działo się na spotkaniu w Białym Domu?

To nie broń zabija ludzi, to gry wideo zabijają ludzi.

Trump kontra gry – co tak naprawdę działo się na spotkaniu w Białym Domu?

Wczoraj w Białym Domu odbyło się spotkanie Donalda Trumpa z wybranymi przedstawicielami branży elektronicznej rozrywki. Zostało ono zainicjowane przez prezydenta w odpowiedzi na strzelaninę w Douglas School w Parkland i rozpoczętą wokół niej po raz kolejny dyskusję na temat przyczyn przemocy wśród młodzieży. Cel rozmów? Potencjalnie wprowadzenie nowych przepisów, regulujących dostęp nieletnich do rzekomo szkodliwych gier wideo.

Podczas tego spotkania strona rządowa zaprezentowała zgromadzonym poniższe wideo, które Trump miał według doniesień Washington Posta skwitować słowami „to jest brutalne, czyż nie?”.

Violence in Video Games

Wśród zaproszonych do rozmów po stronie producentów gier byli Robert Altman, CEO ZeniMaxu (firmy matki Bethesdy), Strauss Zelnick, CEO Take Two i Michael Gallagher, szef ESA – organizacji zrzeszającej funkcjonujące w tym segmencie rynku firmy. Zajmuje się ona lobbingiem i samoregulacją branży, mającą powstrzymać polityków przed mieszaniem się w jej sprawy (to z inicjatywy ESA w 1994 roku powstało ESRB – organizacja przyznająca ograniczenia wiekowe grom; była to odpowiedź na coraz częstsze zarzuty o promowanie przez gry przemocy wśród dzieci).

Jak przebiegało to spotkanie i co z niego wynikło? Przewidywalnie i nic, jak dowiadujemy się z wspomnianego już artykułu Washington Posta. Cytuje on przedstawicieli amerykańskiej sceny politycznej, obecnych na spotkaniu.

Reprezentujący ESA Gallagher przywoływał więc argumenty w postaci badań naukowych, które nie znajdują związku między brutalnymi grami wideo a rzeczywistą przemocą. Powoływał się też na Pierwszą Poprawkę i wolność słowa. Melissa Henson, przemawiająca z ramienia Parents Television Council, konserwatywnej organizacji walczącej o większą kontrolę nad mediami, odbijała piłeczkę mówiąc, że nieustannie prezentowane w mediach treści z całą pewnością mają negatywny wpływ na społeczeństwo.

Obraz

A nad wszystkim tym czuwał niczym mędrzec Donald Trump, według doniesień otwarty na dialog i zainteresowany poszukiwaniem rozwiązania, które usatysfakcjonuje wszystkich (w tym zapewne również jego brata, Roberta Trumpa, który zasiada w zarządzie ZeniMaxu i dla którego obecny na spotkaniu Altman jest efektywnie szefem). Czyli inaczej mówiąc nie mający tak naprawdę żadnej wizji, planu czy nawet pomysłu na to, co z całym tym zamieszaniem zrobić.

Ze spotkania nie wynikło i najprawdopodobniej nie wyniknie nic konkretnego. Nikt, z Trumpem na czele, nie jest tu przecież tak naprawdę zainteresowany poważną dyskusją na temat wpływu mediów na kształtowanie postaw społecznych czy wrażliwości. Z jednej strony rzucane są tylko te same co od dziesiątek lat zarzuty i nigdy nie potwierdzone tezy, z drugiej odbijane identycznymi co zawsze kontrargumentami.

Obraz

Najlepiej klimat wokół tej inicjatywy podsumowuje wypowiedź republikańskiej senator Vicky Hartzler:

Tak wygląda cała ta dyskusja. Nikogo nie interesują badania, fakty i poważne podejście do tematu. Każdy i tak swoje wie,  ma swoje „instynktowne przeczucia” i to wystarczy. Od początku było widać, że prezydencka inicjatywa służyła tylko odwróceniu uwagi od prawdziwego problemu i uniknięciu dyskusji na temat kontroli dostępu do broni palnej w USA. Relacje ze spotkania tylko umacniają to wrażenie.

Obraz

Biały Dom jeszcze przed czwartkowym spotkaniem potwierdził, że było ono zaledwie pierwszym z całej serii, a w przyszłości na konsultacje z prezydentem zostaną zaproszeni przedstawiciele innych gałęzi przemysłu rozrywkowego. Wszystko, by tylko uniknąć tej naprawdę potrzebnej dyskusji, której Trump – podobnie jak większość republikańskiej strony amerykańskiej sceny politycznej – unika jak ognia.

Dominik Gąska

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościprzemoc w grachesa

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (24)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (883 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.