Traffic Giant

Traffic Giant

Dariusz Sztos
SKOMENTUJ

Koncesje przyznawane przez miasto:Zawsze przyjmuj wszystkie koncesje przyznawane przez radę miasta. Minie dużo czasu, zanim zaproponują Ci nowe. Poza tym, dzięki objęciu nowego terytorium twoja reputacja znacznie wzrośnie.

Zwracaj szczególną uwagę na najpilniejsze potrzeby mieszkańców: Budując nową linię, zawsze przede wszystkim należy koncentrować się na możliwie największym gronie odbiorców. Na przykład: dzieci muszą dojeżdżać do szkoły, ale na początku nie warto marnotrawić cennych środków na linię, która obsłuży tylko paru uczniów. Lepiej zacząć od centrów handlowych, dużych miejsc pracy oraz obiektów służących rekreacji i spędzaniu wolnego czasu. Życie każdego dorosłego mieszkańca przebiega według następującego schematu: wyjście do pracy, zrobienie zakupów - dwie cyklicznie powtarzające się przez pięć dni w tygodniu czynności, oraz odpoczynek w weekendy. Ludzie, z natury leniwi, będą osiedlać się w niedalekiej odległości od miejsc swojej pracy oraz od sklepów, co znacznie skraca długość linii oraz redukuje koszty, dlatego budowę infrastruktury należy zacząć od centrum aglomeracji, a nie od jej obrzeży.Główna zasada: naszym podstawowym zadaniem nie jest uszczęśliwianie, lecz przewiezienie jak największej liczby ludzi w jak najkrótszym czasie i na jak najmniejszym obszarze.

Budowa pierwszej linii: Podstawowym celem jest sprawienie, by pierwsza linia stała się szkieletem całej firmy i, co najważniejsze, przynosiła zyski. Jeżeli po pewnym czasie od wybudowania linii przynosi ona straty, wówczas lepiej zacząć rozgrywkę od nowa, wybierając inny wariant. Taka trasa nigdy nie będzie opłacalna, a brak wpływów do budżetu odbije się na możliwościach rozwoju. Poza tym podczas rozgrywek, w których udział biorą przeciwnicy, otrzymujemy przewagę kilku miesięcy, jednakże należy je wykorzystać jak najpełniej, gdyż najprawdopodobniej rada miejska nie da nam żadnych koncesji na nowe linie.

Kapitał początkowy: Nie należy wydawać wszystkiego od razu na drogie i długie linie - częsty błąd popełniany przez początkujących graczy. Zamiast tego, warto uruchomić trzy lub cztery linie, na których kursować będą mniejsze autobusy (dwudziesto, trzydziestomiejscowe) i w miarę jak one zaczną przynosić profity i będziemy mogli uruchomić następne małe linie, zastępować stare autobusy lub tramwaje nowszymi, zabierającymi większa liczbę pasażerów. Oczywiście, by nie marnotrawić pieniędzy, owe wysłużone autobusy należy skierować na linie mniej obciążone. Wyższe poziomy trudności: kapitał początkowy zazwyczaj jest dużo niższy, więc należy rezygnować lub przesuwać w czasie pewne inwestycje, nawet wówczas, gdy obywatele miasta będą trochę niezadowoleni.

Budowanie linii: Należy unikać zbyt skomplikowanych linii przebiegających w znacznych odległościach od głównych dróg aglomeracji. Przed planowaniem czegokolwiek należy spojrzeć na zagadnienie ogólnie i zastanowić się, czy przeprowadzając linię w ten sposób, będziemy później mieli możliwość połączenia zaniedbanych z rożnych przyczyn (najczęściej finansowych) fragmentów tras w jedną, spójnie działającą arterię. Planując trasę, należy omijać centralnie położone, najczęściej bardzo zatłoczone skrzyżowania. W żadnym wypadku nie należy kazać zakręcać w tych newralgicznych miejscach naszym środkom lokomocji, gdyż prowadzi to do częstych korków, w których z pewnością utkną nasze pojazdy. By tego uniknąć, miejsca, w których nasze autobusy skręcają, ustawiamy się w innym rejonie miasta, skrzyżowanie przed lub skrzyżowanie za newralgicznym punktem, równocześnie nie zapominając o usytuowaniu zaraz za zakrętem przystanku.

Sieć powiązań: Należy zwracać szczególną uwagę, aby poszczególne linie uzupełniały się wzajemnie oraz by przesiadki pasażerów chcących dostać się z jednego punktu miasta do drugiego ograniczyć do minimum (góra jedna lub dwie przesiadki). Można to uzyskać, budując przystanki na skrzyżowaniach poszczególnych tras, tak by pasażerowie mogli łatwo dojść kawałek do przystanku innej linii.

Umiejscowienie przystanków: Miej na uwadze, że jeżeli umieścisz przystanki zbyt daleko od siebie i od mieszkań, sklepów czy miejsc pracy mieszkańców, przesiądą się oni na własny środek transportu - samochód.

Ustalanie początku tras pojazdów: Przy pomocy menu pojazdów można jednocześnie nakazać kilku pojazdom rozpoczęcie trasy od rożnych miejsc. Jest to o tyle cenna funkcja, iż pozwala na zminimalizowanie oczekiwania pasażerów na środek transportu. Szczególnie na trasach długich oraz „objazdowych”, np. okalających daną dzielnicę lub nawet całe miasto, można w ten sposób zapewnić, chociaż przez krótki czas, optymalne rozłożenie obciążenia dalej linii.

Trasy “objazdowe”: Kiedykolwiek tylko budujesz „objazdowe” trasy zamknięte np. dookoła jakiegoś obiektu, powinieneś zbudować jeszcze jedną, jednakże biegnącą w przeciwna stronę niż pierwotna linia. Dzięki temu pasażerowie nie będą musieli czekać wieki na następny środek transportu. Jest to szczególnie ważne, gdy trasa jest krótka i można dojść do określonego miejsca na piechotę. Bądź pewien, że twoi dotychczasowi klienci wybiorą ten właśnie środek transportu.

Konstruowanie kolejek podmiejskich, wiszących oraz magnetycznych: Z racji tego, że koszty takiej inwestycji są ogromne, należy rozważnie przeznaczać na nie fundusze oraz zwracać szczególna uwagę na długość, przebieg oraz rozplanowanie poszczególnych przystanków. Kolejki takie są niewątpliwym luksusem i chociaż znacznie podnoszą nasz prestiż, to jednak należy budować je tylko i wyłącznie w sytuacjach, kiedy pieniądze nie grają roli. Przy ich budowie nie należy burzyć budynków, bo wiąże się to z dodatkowymi kosztami. Zamiast tego lepiej zaakceptować drogi okrężne.

Zmiana autobusów na tramwaje: Na początku należy budować wyłącznie linie autobusowe, gdyż jest to najtańsza metoda na zapewnienie sobie dużych wpływów przy jednoczesnym zminimalizowaniu kosztów. Budowa torowisk i zakup tramwajów pochłania dużo funduszy i jest zalecana tylko wtedy, kiedy już istniejąca lina autobusowa zaczyna być przepełniona, co objawia się złością pasażerów z powodu zbyt długiego czasu oczekiwania na przyjazd dodatkowo zatłoczonego autobusu. Jeżeli zdecydujemy się na tramwaj obsługujący już istniejącą linię autobusową, należy najpierw zbudować torowiska, zacząć użytkować obie linie: tramwajową i autobusową równocześnie, a dopiero potem, gdy obłożenie na linii autobusowej spadnie całkowicie, wycofywać autobusy z obsługi danej trasy. Jeżeli postąpimy inaczej, zaobserwujemy masowy odwrót pasażerów od naszej firmy.

Lepiej inwestować w nowe niż modernizować stare: Bardziej opłaca się kupić nowe autobusy lub tramwaje, aniżeli rozwijać i upiększać do granic absurdu już istniejącą linię. Niestety, czasami jedno i drugie jest niezbędne i w takich momentach trzeba znaleźć fundusze na oba cele.

Wyburzanie budynków: Należy bardzo rozważnie planować wyburzanie, gdyż pociąga ono za sobą wielkie koszty tak finansowe, jak i społeczne. Jeżeli wyburzy się zbyt wiele budynków na danych obszarze, w rezultacie można otrzymać bardzo niepożądane efekty, z powstaniem slumsów i „miast duchów” włącznie. Dlatego staraj się nie burzyć głównych budynków spełniających kluczowe role w grze, takich jak: centra handlowe, szkoły czy miejsca pracy wielu mieszkańców. Niszcząc, możesz zrujnować nie tylko dzielnicę, ale również własną firmę.

Walka z konkurencją: Podobnie jak obniżanie cen biletów działa poodnoszenie jakości oferowanych usług, m.in. nowsze pojazdy, ładniejsze przystanki itd. Zamiast budowania konkurencyjnej linii w innym miejscu miasta, lepiej zbudować podobną jak konkurencja linię, równocześnie uczynić ją dużo bardziej atrakcyjną.

Reklama dźwignią handlu: Jak tylko pierwsza linia zacznie przynosić zyski, zaleca się zainwestowanie tak uzyskanych środków na reklamę naszej działalności w celu zwrócenia na siebie uwagi klientów oraz zyskania popularności, co wiąże się z kolei ze wzrostem profitów pochodzących z naszej działalności. Jednak tutaj mała uwaga. Nie należy fundować mieszkańcom, przynajmniej na początku, kiedy firma ciągle się rozwija, darmowych biletów, gdyż w ten sposób pozbawiamy się wpływów do naszego, jakże kruchego budżetu. Niemniej, darmowe bilety to potężna, szczególnie w kampanii, broń, kiedy nasza popularność ma wrosnąć o daną wielkość. Jeżeli wszystkie inne cele, takie jak: zadana wartość spółki czy udział w rynku, zostały uzyskane, rozdawnictwo darmowych przejazdów na trzy, dwa miesiące przed końcem terminu zakończenia poziomu, znacznie podbuduje nasz wizerunek.

Informacja kluczem do serc klientów: Możliwie jak najczęściej sprawdzaj, za co kochają cię mieszkańcy, a za co nienawidzą. Jest to o tyle ważne, że każdy mieszkaniec danego obszaru, nie przewieziony przez nasz autobus lub tramwaj, to strata gotówki i reputacji. Dlatego, jeżeli nasza pozycja jest w miarę ustabilizowana, należy spełniać wszystkie (w granicach rozsądku i opłacalności oczywiście) zachcianki naszych potencjalnych klientów.

Dbanie o satysfakcje pasażerów: Informacje dostępne z poziomu przystanków są świetnym sposobem na zorientowanie się w nieprawidłowościach. Trzy pola, z których trzecie jest najbardziej istotne. Satysfakcja pasażerów danej linii reprezentowana jest za pomocą kolorów: ciemnozielony (doskonała reputacja, krótki czas oczekiwania na środek transportu, bardzo zadowoleni klienci), jasnozielony (trochę mniej zadowoleni, ale ciągle jest niemalże doskonale), żółty (średnio zadowoleni, ale jest to pierwszy znak, że coś idzie nie tak ), pomarańczowy (można jeszcze jakoś wytrzymać) i w końcu czerwony (nikt nie uważa linii za dobrą, nasz image sięgnął dna). Jeżeli doprowadzimy do całkowitego niezadowolenia, istnieje sposób, by szybko to naprawić. Wystarczy zaznaczyć daną linię i wejść do opcji budowania nowej linii. Teraz należy kliknąć na ikonę młotka, zupełnie tak, jakbyśmy chcieli zmienić bieg trasy, jednakże nie należy niczego zmieniać, a po prostu kliknąć potwierdzenie rzekomych zmian. Pasażerowie pomyślą, że albo linia została zmieniona, albo powstała nowa na miejsce starej. W ten oto sposób nasza reputacja zostanie trochę podreperowana.

Pensje kierowców: Pierwsza i najważniejsza rzecz: nawet wówczas, gdy pojazdy stoją w garażach, kierowcy inkasują pieniądze za niewykonaną przecież pracę, dlatego nie warto marnować cennego czasu i pieniędzy na niepotrzebne przestoje. Wyżej opłacany kierowca będzie milszy dla pasażerów, co wiąże się bezpośrednio z naszą reputacją oraz popularnością. By zaoszczędzić pieniądze, warto ustawić pobory kierowców na poziomie 60-80 procent. Stuprocentowe zadowolenie kierowców nie jest wymagane, aby zachowywali się oni uprzejmie w stosunku do pasażerów, a w ekstremalnych przypadkach może wręcz prowadzić do ich aroganckiego zachowania się w stosunku do podróżnych.

Zapobieganie wypadkom: Wypadki dramatycznie obniżają nasze noty, dlatego należy robić wszystko, by się nie zdarzały. Dodatkowo, zniszczony pojazd jest tracony na zawsze, co niestety odbija się na wynikach finansowych. Poza tym wypadek na jednej linii może doprowadzić do jej zamknięcia nawet do końca bieżącego miesiąca, co generuje kolosalne straty i niweluje przywiązanie naszych klientów do danej linii. By zapobiegać, warto ustawić poziom, przy którym nasze pojazdy będą naprawiane na dziewięćdziesiąt do dziewięćdziesięciu pięciu procent. Na początku gry wskaźnik ten można zostawić na poziomie siedemdziesiąt do osiemdziesięciu procent. Prawdopodobieństwo wypadków rośnie również w miarę nasilającego się ruchu ulicznego, jednakże doświadczony kierowca potrafi radzić sobie z korkami, ostrą jazdą pozostałych użytkowników drogi oraz związanym z tym stresem. Szkolenie podnosi umiejętności, a tym samym zmniejsza ryzyko wypadku, dlatego nie należy szczędzić pieniędzy na trening kierowców.

Wypadek i co dalej: Po wydarzeniu się wypadku drogowego spada zaufanie podróżnych do naszych linii, dlatego należy podjąć szybkie i zdecydowane kroki, by uniknąć odpływu klientów. Najlepszą taktyką w takim przypadku jest, by nie zważając na koszty, rozdać trochę darmowych karnetów na przejazd naszymi liniami (w miarę jak najbardziej luksusowymi), co pozwoli na odbudowę naszego autorytetu.

Inwestuj w przyszłość (dzieci): Jeżeli chcesz zdobyć prawie darmową reklamę i niebagatelne zyski w przyszłości, kiedy jeszcze nie masz obowiązku wożenia dzieci do szkoły, rozdaj kilka darmowych biletów na linie, którymi dzieci nie podróżują w ogóle. Pociągnie to za sobą wzrost popularności firmy, a koszty są praktycznie zerowe.

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne