Tona detali na temat nowego Tomb Raidera
Łakniecie informacji o kolejnej odsłonie przygód Lary Croft? Szczegóły pochodzące z zachodniej prasy, które zebraliśmy dla Was w rozwinięciu, powinny zaspokoić Wasz apetyt.
marcindmjqtx
30.04.2011 | aktual.: 06.01.2016 13:09
Oto one:
- Lara Croft będzie bardziej ludzka niż w poprzednich częściach cyklu - krwawi, cierpi i musi walczyć, by przetrwać.
- Wyrazy twarzy i ruchy Lary zostały wygenerowane za pomocą techniki motion capture.
- Historia opowiada o młodej Larze, która wyrusza na wyprawę na statku o nazwie Endurance, tonącego obok wyspy u wybrzeży Japonii. Panna Croft jako jedyna przeżywa katastrofę.
- Przygoda została podzielona na trzy duże epizody, każdy korespondujący z transformacją Lary z młodej, niedoświadczonej kobiety w prawdziwego podróżnika: przetrwanie, ratunek oraz ucieczka.
- Podpowiedzi i interfejs zostaną ograniczone do minimum, choć gra będzie pokazywać chociażby które rzeczy można podpalić albo jaki przycisk nacisnąć podczas sekwencji Quick Time Event.
- Centrum wyspy posłuży nam za główną siedzibę; w głównym obozie będzie można nabywać nowe umiejętności, tworzyć narzędzia albo powrócić do ukończonych już misji.
- W pozostałej części obszaru będzie można się wspinać albo szukać nowych zadań.
- Lara posiada "instynkt przetrwania", dostępny tylko, gdy bohaterka nieruchomo stoi. Naciskając odpowiedni przycisk gracz może aktywować specjalny widok ukazany w odcieniach szarego, w którym zostaną podkreślone na żółto warte uwagi elementy w otoczeniu. W ten sposób będzie można wytropić ślady normalnie niewidoczne dla oka. Na przykład ślady stóp wilka mogą zaprowadzić nas do apteczki - gdy ją zdobędziemy, jedno ze zwierząt może nas zaatakować.
- Zagadki będą bardziej złożone niż w poprzednich częściach serii i będzie je można rozwiązać na kilka sposobów. Nie ma w nich chodzić jedynie o obserwację otoczenia, ale też o myślenie, jak woda i ogień wchodzą ze sobą w interakcję. Ważna będzie w nich także grawitacja, siła odśrodkowa, materiały wybuchowe itp.
- W świecie gry porozmieszczano statuetki Buddy - spekuluje się, że posłużą one jako punkty zapisu, ale ich dokładna rola nie jest na razie znana.
- Niektóre elementy otoczenia zapadają się, jeśli Lara stoi na nich za długo.
- Gra hula na nowym silniku graficznym, znanym jako Crystal Engine.
- W grze zobaczymy innowacyjne ujęcia kamery, zbliżenia twarzy Lary czy efekty rozmazania, tak by gracz lepiej odczuwał wrażenia bólu i klaustrofobii towarzyszące głównej bohaterce.
- Przejścia ze scenek przerywnikowych do właściwej gry są niemal niewidoczne.
Sporo z opisanych powyżej elementów gry wynika z inspiracji twórców nowej części Tomb Raidera wieloma innymi tytułami:
- Fizyka przypomina tę z Half-Life 2 - w produkcji Valve istotne było wykorzystanie grawitacji i wody. W dziele Crystal Dynamics podobne rozwiązania znajdą zastosowanie przy wchodzeniu w interakcję z beczkami i skrzynkami.
- Atmosfera w grze przypomina serię Uncharted, ale Lara nie będzie wygłaszać tak długich monologów, jak Nathan, nie znajdzie się też w tak wielu skrajnych sytuacjach, jak protagonista dzieła Naughty Dog.
- Instynkt przetrwania wzorowany jest na widoku orła z cyklu Assassin's Creed.
- Fabuła ma swoje korzenie w filmie Batman: Początek - podobnie jak Bruce Wayne, Lara będzie musiała przejść ciężką drogę, by stać się kimś w rodzaju bohatera.
- Kwestia przetrwania została zainspirowana filmem 127 godzin, w którym główny bohater zmusza swoje ciało do nadludzkiego wysiłku celem przetrwania.
- Serial Zagubieni miał natomiast wpływ na tajemniczą, odległą wyspę i katastrofę statku.
Wszystkie informacje prezentują się niezwykle pasjonująco i jeśli w praktyce gra będzie wyglądać tak, jak na papierze, śmiem sądzić, że będziemy mieć do czynienia z powrotem Lary w wielkim stylu. Mam nadzieję, że niedługo zobaczymy pierwszy zwiastun gry i poznamy jej datę premiery. Ja czekam na produkcję Crystal Dynamics z wywieszonym jęzorem, a Wy?
[via VG247]
Adrian Palma