Tomb Raider Trilogy niczym potwór Frankensteina
Tomb Raider Trilogy na sklepowe półki powinno trafić 22 marca. Zapewne zastanawiacie się, w jaki sposób można odświeżyć i zremasterować gry, które ukazały się pięć, cztery i trzy lata temu. Crystal Dynamics i ich wydawca twierdzą, że jest to możliwe.
16.01.2011 | aktual.: 06.01.2016 14:31
Proces "odświeżania" Tomb Raider Legend i Anniversary wyglądał tak, że najpierw dokonano konwersji z PlayStation 2, a następnie odświeżono tekstury dodając te z wersji pecetowej i xboksowej. Całość, według zapewnień Square Enix, ma "wyglądać najlepiej ze wszystkich edycji gier":
Ta wersja jest znacznym graficznym krokiem na przód w porównaniu ze wszystkim co do tej pory zrobiliśmy, ze względu na możliwość na poprawienie każdej tekstury z Legend i Anniversary przy użyciu współczesnych narzędzi Tomb Raider Underworld zdążył się już ukazać na PlayStation 3 w 2008 roku, więc przy nim nie było więcej roboty. Najciekawiej prezentują się tutaj losy Tomb Raider Anniversary: jest to odświeżona konwersja odświeżonej wersji gry sprzed blisko 15 lat.
Jeżeli zastanawialiście się, co oznacza napis "wyjątkowe dodatki" na pudełku, to Square Enix przyszykowało: dwa kostiumy do Home, zestaw statycznych motywów graficznych, a także kilka materiałów o kulisach powstawania gier. Niestety w zestawie nie znajdzie się wydany wcześniej wyłącznie na Xboksa 360 dodatek do Tomb Raider Underworld (ten o przygodach Złej Lary), ani, o zgrozo, dodatkowych kostiumów dla Lary z wersji na Wii. Dwie pierwsze gry zostaną oczywiście wzbogacone o trofea.
[via Siliconera, PlayStation Blog]
Konrad Hildebrand