To Śródziemie zostało ZBUDOWANE. W Minecrafcie
A więc padłem na kolana i nie mogę się podnieść.
W Minecrafcie można zbudować wszystko. Zdaję sobie z tego sprawę. Można zrobić wieżę, zamek, dworzec, cokolwiek. Ale Śródziemie? Cały świat?
Też można.
Minecraft Middle-Earth to grupa graczy, którzy postanowili właśnie taki projekt stworzyć. Zaczęli pracę w październiku 2010 roku, do dziś powstała zaś większa część terenu zwanego Eriador, czyli do całego kontynentu brakuje jeszcze bardzo, bardzo dużo. Niemniej, już robi to kolosalne wrażenie.
Bo wiecie, gracze zachowali skalę odległości. Czasami 1:1, czasami 1:2 bądź 1:3, ale mniej więcej jest to dokładnie odwzorowane Śródziemie. Co oznacza, że, przykładowo, z Shire do Morii idzie się sześć godzin. Sześć godzin.
Oczywiście, nie wszystko zostało stworzone ręcznie. Gracze korzystali z programów służących do masowej obróbki terenu, ale to przecież nie umniejsza ich osiągnięcia. Normalnie się tego po prostu nie dałoby zrobić. Choć, by zachować ścisłość, niektóre tereny robione były bez pomocy modów, jak wzgórza przy Rivendell czy pola brzy Bree o powierzchni - bagatela - 27 tysięcy klocków.
Największe wrażenie robi zaś chyba Moria, gdzie odległości pod ziemią są tak duże, że nie widać końca komnat. Zobaczcie to sami. Najpierw na zwiastunie:
A także na długim filmiku, gdzie twórcy oprowadzają po świecie pewnego gracza:
Ciężko opisać wszystkie wspaniałości, które stworzono na tym serwerze. Wrażenie robi nie tylko skala i ogrom pracy, ale także dbałość o szczegóły (domki w Shire!). Więcej informacji znajdziecie na oficjalnej stronie projektu, gdzie możecie się także do niego zapisać i samemu przyłożyć rękę do klockowego Śródziemia.
Konrad Hildebrand z naszej redakcji twierdzi, że ci gracze przeszli Minecrafta. Ja tylko powoli podnoszę szczękę z podłogi.
Tomasz Kutera