To odpowiedni marketing zapewnił Resident Evil 5 tak dobrą sprzedaż

Resident Evil 5 bez wątpienia odniósł światowy sukces - 5 milionów sprzedanych kopii mówią same za siebie. I pewnie właśnie z powodu tak dobrych wyników firma badawcza EEDAR (Electronic Entertainment Design and Research) opracowała raport, z którego możemy dowiedzieć się, dlaczego właściwie Capcomowi tak się powiodło.

To odpowiedni marketing zapewnił Resident Evil 5 tak dobrą sprzedaż
marcindmjqtx

16.08.2009 | aktual.: 08.01.2016 13:45

Powód jest właściwie jeden: marketing. Dobry marketing, oparty na rozsądnym budżecie i odpowiednim zespole ludzi. Do sukcesu przyczyniła się także wirusowa kampania "Kijuju" oraz odpowiednie promowanie trailerów z gry (filmiki w serwisie GameTrailers.com powiązane z Resident Evil 5 zostały obejrzane ponad 24,5 milionów razy).

Raport całkowicie jednak omija kwestię pierwszego trailera Resident Evil 5 z 2007 roku, który wywołał falę oskarżeń o propagowanie treści rasistowskich. Szum wokół tego wydarzenia zapewne mógł pomóc w promocji gry.

Trzeba przyznać, że raport EEDAR do specjalnie odkrywczych nie należy. Aktualnie większość akcji promujących gry opiera się na uruchamianiu jakiejś kampanii wirusowej i wrzucaniu trailera na wyłączność do jakiegoś serwisu (który zazwyczaj ma w swojej nazwie słowa Game oraz Trailers). Wydaje mi się, że sukces RE5 może tkwić jeszcze gdzie indziej - po prostu jest to bardzo mocna i rozpoznawana wśród graczy marka, która (mimo archaicznego sterowania - ha, musiałem to gdzieś wtrącić) potrafi się sama obronić.

[via Wired ]

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościcapcomwyniki sprzedaży
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.