To nie wyciek, to nie plotka. Znamy cenę i przybliżoną datę premiery PlayStation VR!

Wygląda na to, że przynajmniej jeden producent postanowił dotrzymać słowa jeśli chodzi o cenę swoich gogli, bo choć PlayStation VR nadal trochę kosztuje, to aż takiej tragedii nie ma.

To nie wyciek, to nie plotka. Znamy cenę i przybliżoną datę premiery PlayStation VR!
Bartosz Stodolny

Trochę to trwało, ale Sony w końcu postanowiło podzielić się informacjami na temat ceny i ogólnej daty premiery gogli PlayStation VR. Nastąpiło to podczas wczorajszej konferencji prasowej na trwającym właśnie Game Developers Conference w San Francisco, gdzie prezes Sony Computer Entertainment Andrew House zdradził, że sprzęt ukaże się w październiku tego roku i będzie kosztował 399 dolarów, co przy durnym przeliczniku przekłada się na 399 euro, albo po prostu około 1700 złotych. Miła niespodzianka, bo niedawne plotki mówiły o cenie bliższej 500 dolarom.

Nadal nie jest tanio, ale zakup PS VR i tak wyniesie nas mniej, niż Oculusa czy HTC Vive, które kosztują 599 i 799 dolarów i dodatkowo potrzebują mocnego komputera. Cóż, przynajmniej jeden producent dotrzymał słowa, bo Sony już jakiś czas temu zapowiadało, że wirtualna rzeczywistość w japońskim wydaniu będzie kosztowała tyle, co nowa platforma do gier. Do działania gogli będzie też potrzebna PlayStation Camera, której nie znajdziemy w zestawie, podobnie jak kontrolerów PS Move.

Co jeszcze wiemy? Gogle zostały specjalnie zaprojektowane tak, żeby zminimalizować nacisk na twarz gracza, a inżynierowie Sony ciężko pracowali, by jak najbardziej je „odchudzić”, dzięki czemu nie będziemy odczuwali dyskomfortu podczas zabawy. Równocześnie z premierą gogli ukaże się też nowy, przystosowany do wirtualnej rzeczywistości odtwarzacz multimedialny. Poza tym House oznajmił, że od października do końca 2016 roku ukaże się 50 tytułów na PlayStation VR, w tym PlayRoom VR, które będzie dodawane za darmo do każdego egzemplarza.

Announcing the price and release date for PlayStation VR

No właśnie, a jakie będą te gry? Bo wiecie, gogle goglami, ale bez gier to tylko trochę zaawansowanej elektroniki i bajerancki wyświetlacz. Jednym z tytułów, które mają ukazać się na start platformy będzie na przykład 100ft. Robot Golf, czyli dokładnie to, o czym pomyśleliście – gra w golfa z udziałem wielkich robotów. Różnica polega na tym, że graczy jest czterech, nie ma podziału na tury, a wśród map znajdziemy powierzchnię Księżyca, czy centrum miasta.

100ft Robot Golf - Announce Trailer

Inną produkcją dedykowaną wirtualnej rzeczywistości ma być siódma część Ace Combat będąca zręcznościowym podejściem do tematyki symulacji lotu. Wolicie kosmos? Zatem ucieszycie się na wieść, że tytuł startowy Rifta – EVE: Valkyrie – także będzie dostępny na PS4 i obsłuży PS VR. A może nieco bardziej pokojowe, nastawione na zwiedzanie okolic latanie? W takim razie Eagle Flight od Ubisoftu jest w sam raz dla was. Coś mi się wydaje, że zobaczymy tam jakieś easter eggi nawiązujące do Assassin’s Creed.

PlayStation Experience 2015: Eagle Flight - Reveal Trailer | PS VR

Warto wspomnieć też o reaktywowanym Battle Zone, który swoje korzenie ma jeszcze w latach 80. i czasach Atari 2600, czy The London Heist, będącym rozwinięciem dema technologicznego wykorzystywanego przy okazji pokazów PlayStation VR, w którym rozgrywkę oglądamy z perspektywy pierwszej osoby i musimy sporo pracować rękami, na przykład samemu wkładając nowy magazynek do pistoletu.

Zostając jeszcze przy FPS-ach, Electronic Arts zapowiedziało ostatnio Star Wars: Battlefront VR, tytuł na wyłączność dla sprzętu Sony. Double Fine też chce mieć swój udział w sukcesie wirtualnej rzeczywistości, bo pracuje nad Psychonauts in the Rhombus of Ruin, o którym na razie za wiele nie wiemy poza tym, że rozgrywkę będziemy oglądać z perspektywy pierwszej osoby.

To oczywiście tylko niektóre z zaplanowanych gier, z całą ich listą zapoznacie się w tym miejscu, a te mające ukazać się na sam start gogli zobaczycie na poniższym materiale wideo.

PlayStation Experience 2015: PlayStation VR - The Best Games in VR

Nie wygląda to źle, a moim zdaniem Sony słusznie postąpiło opóźniając informacje o cenie i premierze swoich gogli. W ten sposób mogło lepiej dopasować się do konkurencji, choć jak mówi Andrew House, taka kwota wcale nie była łatwa do osiągnięcia. Zresztą sam producent przyznaje, że trzeba było pójść na ustępstwa i PlayStation VR nie jest tak zaawansowane, jak Rift czy Vive. Oby tylko nie okazało się, że kompromis nie wpłynie aż tak bardzo na jakość.

PS Mamy też już polską cenę PlayStation VR. Gogle w przedsprzedaży można kupić za 1769 .

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (33)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.