To nie Crytek zakończył krótkie życie Warface na Xboksie 360
Wtyczkę wyciągnął sam Microsoft.
Strzelanina free-to-play trafiła na Xboksa 360 ledwie w kwietniu, a już powoli kończy swój żywot. W rozmowie z Game Informerem deweloper zaznaczył, że to Microsoft, będący na tej platformie wydawcą gry, zadecydował o zaprzestaniu jej wspierania.
To jedyna platforma, na której Microsoft mógł to zrobić - na PC Warface dalej będzie rozwijane, a Crytek myśli o wprowadzeniu systemu zachęt, by gracze, którzy nie będą mogli kontynuować zabawy na konsoli, zainteresowali się wersją pecetową.
W odpowiedziach na pytania pod komunikatem o wyłączeniu konsolowego Warface znajdziemy informację, że Crytek nieustannie dba, by dostarczane społeczności Xboksa gry, odpowiadały potrzebom tej społeczności. Czasem to zapotrzebowanie prowadzi do decyzji o skupieniu uwagi studia na innych projektach.
Myślę, że spokojnie możemy to sobie przetłumaczyć na "po niecałym roku okazało się, że chętnych do grania w Warface na Xboksie 360 jest za mało, by wspieranie tej gry miało sens".
Crytek unika też odpowiedzi na pytanie o to, czy Warface trafi na Xboksa One.
[źródło: Game Informer]
Maciej Kowalik