THQ rozdzielone na trzy pododdziały
Chcąc lepiej skupić się na produktach, które są kierowane do różnych grup graczy, THQ ogłosiło wczoraj podział na trzy niezależne grupy oraz plany zmian organizacyjnych grupy zarządzającej, aby mogła nadzorować każdą z nich.
25.06.2009 | aktual.: 02.07.2009 05:57
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
THQ założyło następujące grupy - Core Games dla gier takich jak Darksiders i Red Faction, Kids, Family and Casual, które będzie się zajmować rodzinnymi grami, między innymi tymi na licencji Pixara oraz Online Games, jak nazwa wskazuje, dla gier sieciowych.
Brian Farrell, prezes THQ, tłumaczy powody stojące za decyzją:
"Nowa struktura pozwala nam połączyć nasze najważniejsze jednostki przedsiębiorcze ze strategią produkcyjną. Każdy zespół może planować i wykonywać prace we własnych, mocno określonych obszarach produkcyjnych z pełną odpowiedzialnością za zyski i straty".
Starszy wiceprezes działu projektów, Danny Bilson, otrzyma promocję na starszego wiceprezesa działu Core Games i będzie się skupiać na budowaniu odpowiedniego portfolio marek należących do firmy. Komentując restrukturyzację, powiedział:
"Zarządzając Core Games jako sensowną jednostką przedsiębiorczą, mój zespół może przemieszczać nasze działy projektantów, produkcji i marketingu, co pozwoli dostarczać hity, które odpowiadają naszym klientom".
Doug Clemmer, który poprzednio zarządzał grami casualowymi, będzie teraz przewodzić działowi Kids, Family and Casual. Clemmer powiedział, że jego dział będzie skupiony na poszerzeniu grupy odbiorców poprzez lepszy dostęp do gier.
"Platformy takie jak Nintendo Wii i ostatnio zaprezentowany Project Natal zmieniają sposób, w jaki rodziny grają razem. Jesteśmy podekscytowani mogąc tworzyć gry, które w pełni wykorzystują te platformy".
Wiceprezes działu produkcji Asia Pacific, Steve Dauterman, utrzyma swoją pozycję oraz zostanie starszym wiceprezesem THQ Online. Będzie przewodzić strategii firmowej polegającej na przeniesieniu marek firmy, jak Warhammer 40k i WWE w przestrzeń online oraz badać sieciowe modele przedsiębiorcze w nowych regionach dostępnych firmie.
"Mój zespół będzie pracować również z pozostałymi dwoma działami w celu stworzenia rozgrywki sieciowej w ich projektach".
Na koniec, Ian Curran otrzyma promocję na starszego wiceprezesa wydawnictwa globalnego, gdzie będzie nadzorować zyski, sprzedaż, rozprowadzanie i marketing.
fot.: THQ