THQ planuje przetestowanie mieszanego modelu sprzedaży
Szef THQ - Brian Farrell - na jednej z konferencji powiedział, że jego firma, wraz z premierą MX vs. ATV, zamierza wprowadzić w życie nowy model dystrybucji gier na konsole.
26.09.2010 | aktual.: 06.01.2016 15:49
Nowy na konsolach, choć od dłuższego czasu znany na pecetach. Ma on polegać na tym, że "standardowa" gra będzie mocno okrojona, ale zarazem znacznie tańsza lub wręcz darmowa, a pozostałą zawartość gracz dokupi poprzez znany skądinąd system mikrotransakcji.
System ten od dłuższego czasu funkcjonuje w pecetowych MMO, pytanie tylko, jak sprawdzi się w tytułach dla pojedynczego gracza. Zdaniem Farrella ten hybrydowy model sprzedaży nie tylko przyjmie się w MX vs. ATV, ale wręcz stanie się dominującym w przyszłości konsol.
Mam co do tego dość mieszane uczucia - z jednej strony z otwartymi rękami przyjąłbym np. darmowe Guitar Hero (choć to oczywiście inny wydawca) z możliwością dokupienia wybranych przez siebie piosenek w miejsce "standardowej" listy, z drugiej - rozwiązanie to okaże się najpewniej niekorzystne dla portfeli graczy. Chociażby ze względu na to, że zawartość, za którą zazwyczaj płacimy ok. 180 zł, dostaniemy, wydając dwa razy tyle na mikropłatności.
A Waszym zdaniem - taki system sprzedaży ma szansę się przyjąć i przede wszystkim być dla nas, graczy, korzystny?
[via Tom's Guide]
Kamil Bogusiewicz