THQ Nordic kupiło Koch Media. A wraz z nim Metro i Dead Island
Artem wraca do domu. Tak jakby.
Jak zapewne wszyscy pamiętamy, po bankructwie THQ prawa do marki Metro nabył Koch Media, który już pod swoim, a właściwie Deep Silver, szyldem wydał Last Light. A teraz rzeczony Koch Media został kupiony przez THQ Nordic za, jak czytamy w komunikacie, 121 milionów euro.
Metro Exodus - co już wiemy o grze?
Czy oznacza to jakieś drastyczne zmiany dla powstającego Metro: Exodus? Niekoniecznie, ponieważ obie firmy pozostaną oddzielnymi osobowościami prawnymi, a THQ Nordic nie planuje żadnych zmian personalnych czy to w należącym do Koch Media Deep Silver, czy odpowiedzialnym za grę studiu 4A Games.
Poza Metrem, wśród nowych nabytków THQ Nordic znalazły się też takie marki jak Saints Row, Risen, Homefront, Agents of Mayhem i oczywiście Dead Island. A jak wiemy, dwójka cały czas powstaje, choć szczątki informacji płynących od wydawcy nie wróżą grze sukcesu. Ani rychłej premiery. Zatem kto wie, może finansowy zastrzyk nieco pchnie produkcję i w końcu dowiemy się czegoś więcej.
Warto też dodać, że ten „powrót do domu” jest trochę na wyrost, bo THQ Nordic nie ma zbyt wiele wspólnego z dawnym THQ. Otóż Nordic Games (tak pierwotnie nazywała się firma) wykupiło wraz z licencjami na gry, w tym serie Red Faction i Darksiders, prawa do marki THQ. A że pierwotna nazwa firmy niewiele ludziom mówiła, ta postanowiła zmienić ją w 2014 roku właśnie na THQ Nordic.
Bartosz Stodolny