The Sinking City - jak przy tworzeniu gier powstają narzędzia przydatne w naszym świecie

Frogwares chce ułatwić pracę wszystkim projektantom cyfrowych miast.

The Sinking City - jak przy tworzeniu gier powstają narzędzia przydatne w naszym świecie
Joanna Pamięta - Borkowska

28.09.2018 11:01

Cyfrowe miasta coraz bardziej przypominają rzeczywiste. Nie są li tylko zlepkiem pikseli, które stanowią tło dla zmagań głównego bohatera. Nadaje się im charakter, duszę, tę iskrę, która powoduje, że pełen akcji Deus Ex z wyboru gracza zamienia się w spacerownik. Do dziś z rozrzewnieniem przypominam sobie majestat Jerozolimy w pierwszym Assassin's Creed. Jednak stworzenie cyfrowego miasta to dla deweloperów wiele godzin ciężkiej pracy.

Obraz

Na potrzeby swojego dużego projektu, The Sinking City, studio Frogware opracowało generator miast działający na silniku Unreal Engine 4. W trakcie pracy z nim stwierdzili jednak, że jest to narzędzie o sporym potencjale i postanowili sprawdzić go w nieco innym projekcie. W ciągu 8 godzin zamierzają mianowicie wykreować całą dzielnicę istniejącego w rzeczywistości miasta. Wybór fanów padł na Stambuł.

Wprawdzie architektura Oakmont i Stambułu nieco się różni, ale to tylko kosmetyka. Chodzi o sprawdzenie, jak generator poradzi sobie z odwzorowaniem układu budynków i ulic.

Jak przebiegały testy? Zaczęło się od pobrania tekstury z Google Maps i zaimplementowania jej do Unreal Engine. Kiedy położenie ulic jest już znane, trzeba je w odpowiednich miejscach zwęzić lub poszerzyć, podnieść ich poziom itd. Na filmie ujrzymy jedną z osób stojących za opracowaniem generatora, Katerinę Frolovą, która jest architektem i projektantem poziomów. Opowie w nim, jak dużym ułatwieniem jest narzędzie stworzone przez Frogwares. Dzięki niemu praca, której wykonanie zajmuje tygodnie, może być zrobiona w kilka godzin. Posłuchajcie:

'Istanbul Challenge' Tests The Limits of Our City Generator

Wirtualna dzielnica Stambułu była gotowa w 6 godzin. Mapę można na bieżąco modyfikować.

Ekipa z Frogwares zapowiedziała, że udostępni narzędzie za darmo, musi tylko zastanowić się nad odpowiednim formatem i interfejsem. Jak powiedział dyrektor Frogwares, Wael Amr:

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.