- Outset IslandZaczynasz w wieży strażniczej. Po przebudzeniu udaj się do babci. Zejdź po drabinie i skręć w lewo. Przejdź przez most i wejdź do drugiego domu. Wejdź na górę po drabinie i podejdź do staruszki. Dostaniesz ubranie. Porozmawiaj z nią trochę i wróć do wieży. Porozmawiaj z Aryll, pożyczy Ci ona swój teleskop. Umieść go w swoim ekwipunku i sprawdź jeszcze pocztę. W skrzynce zobaczysz dziwnego ptaka. Spójrz na niebo. Zobaczysz jak piraci atakują olbrzymiego ptaka, który trzyma dziewczynę.Aryll poprosi Cię abyś pomógł tej dziewczynie. Wyjdź z wieży i przejdź przez most. Wejdź do pierwszego domu. Porozmawiaj z Orca i przekoziołkuj się w stronę ściany, kiedy zostaniesz o to poproszony. Jeśli wykonasz to ćwiczenie prawidłowo, Orca zaproponuje Ci szkolenie w posługiwaniu się mieczem. Po treningu dostaniesz Hero's Sword. Udaj się ścieżką na przeciw wieży, zetnij drzewa i przejdź dalej. Przejdź przez most i wejdź do dziury w skale. Zobaczysz dziewczynę wiszącą na drzewie.Idź przed siebie i w prawo. Przejdź przez skałę. Pokonaj przeciwnika, a następnie wejdź na skałę i wskocz na ścieżkę powyżej. Idź przed siebie i zabij dwóch przeciwników. Dziewczyna spadnie z drzewa, w scence dowiesz się, że jej imię to Tetra. Po chwili olbrzymi ptak porwie twoją siostrę. Tetra pozwoli Ci wejść na jej statek ale będziesz musiał wpierw zdobyć tarczę. Wróć do domu. Okazuje się, że Twoja tarcza znikła. Na szczęście dostaniesz tarczę od babci. Wróć do Tetry i powiedz, że jesteś gotowy.Porozmawiaj z Tetrą i zejdź pod pokład. Pogadaj z Niko. Zostaniesz poddany testowi. Stań na przycisku, a następnie przy pomocy lin przedostań się do kolejnego pomieszczenia. Ze skrzyni zabierz torbę na łupy. Wejdź z powrotem na pokład i udaj się po drabie na górę. Twoim kolejnym celem jest forteca.
- Forsaken FortressNiestety po dotarciu na miejsce stracisz miecz. Tetra wrzuciła Ci do kieszeni kamień dzięki któremu możecie się kontaktować. Jeśli zobaczysz na ekranie A wciśnij odpowiedni klawisz. Wejdź po schodach i podnieś beczkę. Umieść ją nad swoją głową. Jeśli światło zostanie skierowane na Ciebie, zatrzymaj się. W ten sposób nie zostaniesz złapany. Idź przed siebie, a następnie przez duże drzwi po prawej. Jeśli zostaniesz złapany, wylądujesz w celi. Aby się wydostać wskocz ze stołu na półkę, przesuń słoik i przeczołgaj się przez dziurę. Idź dalej ścieżką i podnieś mapę labiryntu. Idź dalej i przejdź przez drzwi.Udaj się na lewo. Weź beczkę i załóż ją na siebie. Przejdź obok strażnika. Przejdź przez kolejne pomieszczenie i prześlizgnij się obok kolejnego strażnika. W kolejnym pokoju zostaniesz zaatakowany. Jak tylko ostrzał z laserów zostanie przerwany, wejdź po drabinie. Udaj się w lewo i na górę po następnej drabinie. Przejdź przez drzwi. Udaj się na prawo. Po rozmowie z Tetrą wejdź po drabinie. Zostaniesz zaatakowany przez potwora. Użyj tarczy aby się ochronić. Kiedy potwór upuści kij, podnieś go i pokonaj przeciwnika. Udaj się w stronę kolejnego światła i zrób to samo.Wróć do pierwszego światła i udaj się ścieżką z powrotem do pokoju z laserem. Przejdź przez drzwi po drugiej stronie. Udaj się do kolejnych drzwi. W następnym pomieszczeniu podejdź do zaznaczonych drzwi tak, aby nie zostać zauważonym.Wejdź po schodach i podnieś beczkę. Prześlizgnij się obok strażnika. Udaj się w stronę kolejnych schodów. Wejdź na górę, znajdziesz swój miecz. Podnieś go i pokonaj przeciwnika. Po walce możesz podnieść jego miecz. Przejdź przez drzwi, zostaniesz porwany przez olbrzymiego ptaka. Po chwili znajdziesz się w łódce.
- Dragon Roost IslandTeraz musisz znaleźć żagiel. Idź do wioski i odszukaj rząd pudełek, z którymi jest Eskimos. Od niego możesz kupić żagiel za 80 Rupees. Wróć do łódki i płyń do Dragon Roost Island.Twoim kolejnym zadaniem będzie wejście na szczyt góry i zdobycie perły. Dostaniesz Wind Waker i po krótkim treningu wyrusz przed siebie. Jeśli drogę blokują kamienie, możesz je wysadzać przy pomocy bomb flowers. Podejdź do Rito i porozmawiaj z nim.Po scence dostaniesz torbę. Twoim pierwszym zadaniem jest odszukanie dziewczyny o imieniu Medli. Udaj się na górę i wejdź do pierwszego pomieszczenia jakie zobaczysz. W środku spotkasz Medli, która da Ci list. Poprosi Cię także abyś udał się później do jaskini. Na razie udaj się na pierwsze piętro i wejdź do niestrzeżonego pokoju. Daj list księciu Komali. Wyjdź z pomieszczenia i udaj się drogą, przy której stoi strażnik.Idź ścieżką i zeskocz z mostu. Porozmawiaj z Medli. Dziewczyna poprosi Cię abyś wrzucił ją na półkę powyżej. Cofnij się trochę i wejdź na skałę, kiedy wiatr zawieje w odpowiednią stronę podrzuć Medli. Dostaniesz pustą butelkę. Wejdź na most i wróć do księcia Komali. Okazuje się, że ma on perłę, której szukasz. Niestety nie chce Ci jej dać. Wróć do miejsca, gdzie spotkałeś Medli i nabierz wody ze stawu do butelki. Podlej wyschniętego kwiatka i wysadź nim kamień blokujący źródełko. Przejdź na drugą stronę stawu i wysadź dwie statuy. Utworzą one platformy, po których przejdź do jaskini.