Pomijając względy marketingowe okazuje się, że przy tej produkcji Team Ico zmieniło nieco filozofię tworzenia gier. Przy Ico i Shadow of the Colossus projektowanie gry (research & development) przebiegało równolegle z jej tworzeniem. Tym razem najpierw dopracowano koncept, a dopiero później zabrano się za tworzenie, co znacznie przyspieszyło ten proces.
Relacje pomiędzy bohaterami Fumito Ueda określa je jako kamień-nożyce-papier
Czasami Trico jest papierem, chłopiec kamieniem, a przeciwnicy nożyczkami. To dziwny trójkąt, gdzie siła staje się zależna od sytuacji, tak jak możecie to zobaczyć w zwiastunie - Trico nie wejdzie do małych pomieszczeń, chłopiec nie wejdzie na wyższe tereny, więc muszą sobie pomagać Cóż, nie żeby to było jakoś szczególnie odkrywcze, ale Team Ico ma u mnie naprawdę duży kredyt zaufania. Na ich grę czekam z utęsknieniem.
Premiera pod koniec 2011 roku.
[via PlayStation.blog]
Piotr Gnyp