Zmien skórke
Logo Polygamii

The Division w 4K i ze SweetFX - czy gra wygląda jak na trailerach z 2013 roku?

The Division pierwotnie miało ukazać się tylko na konsolach. Pojawiło się jednak na PC, a to oznacza, że zabrali się już za nie modderzy.

The Division to mnóstwo średnich powodów do kapitalnego strzelania. Gra miejscami jest taka sobie, koniec końców bardzo łatwo spędzić w niej jednak 40 godzin i nie mieć dość. Maciu coś o tym wie, sprawdźcie zresztą sami w jego recenzji. Tekst dotyczy wersji PS4, pytanie, jak prezentuje się ta na PC? I drugie, czy jest chociaż trochę podobna do tego, co widzieliśmy w 2013 roku na pamiętnych trailerach z E3? Konsolowa edycja sporo od tamtych obrazków odstaje, choć mimo to jest to jedna z ładniejszych sandboksowych gier na PS4 i Xboksa One.

Na PC jest lepiej, zwłaszcza jak uruchomimy grę w 4K z troszkę zmienioną paletą kolorów dzięki SweetFX. Podobne efekty w połączeniu z wysoką rozdzielczością pozwalały zbliżyć się pecetowemu Wiedźminowi 3 do jakości przedpremierowych screenów. W przypadku The Division efekt nie okazuje się jeszcze aż tak piorunujący, ale i tak jest na czym zawiesić oko.

Na załadowanym zdjęciu kliknijcie w prawym górnym rogu “expand the image”. Dopiero wtedy włączy się obraz w 4K

Screeny pokazują grę w 4K, w poniższym wideo możecie natomiast zobaczyć The Division w ruchu (ze SweetFX, ale w mniejszej rozdzielczości). Co zabawne, pierwsze graficzne modyfikacje sandboksa Ubi zaczęły pojawiać się jeszcze przed jego premierą, przy okazji zamkniętej bety!

Poprzedni sandbox Ubi we współczesnym miejskim settingu na przestrzeni lat, od zapowiedzi do premiery, okrutnie zbrzydł. Wersja konsolowa Watch Dogs dziś po prostu razi, pecetowa nie jest o wiele lepsza. No chyba, że będziemy bardzo uparci i zaczniemy moddować grę. Wtedy efekt końcowy może wyglądać podobnie do targowej prezentacji.

Watch_Dogs-Konsole-PS4
Można pokusić się o opisanie pewnej reguły. Gry od pierwszej zapowiedzi do premiery mniej lub bardziej brzydną, żeby potem znów nabierać kształtów i zbliżać się do efektu znanego z początku. Fakt, że głownie dzięki modderom lub odblokowywaniu poukrywanych przez devów z niewiadomych powodów opcji graficznych, ale jednak. Całość traktowałbym jednak bardziej jako ciekawostkę na zasadzie “tak oni moddują” niż jakiś mocny argument w “walce” z wydawcami na argumenty o downgrade’y.

Nie wiem jak wy uważacie, ale dla mnie 4K w grach to zbędny i zasobożerny bajer. Do komfortowej zabawy naprawdę wystarcza dobre 1080p, a czasem i mniej, jeżeli efekt końcowy jest naprawdę zadowalający. Dlatego też panika spowodowana Quantum Breakiem w 720p albo rychłą premierą PS4K są tematami, które niespecjalnie mnie ruszają. Podobnie jak troszkę brzydszy Wiedźmin niż się tego spodziewałem czy nie tak bardzo i nie cały czas (ale często!) wgniatające w fotel konsolowe The Division.

Paweł Olszewski

Więcej na temat:

35
Dodaj komentarz

Zaloguj się by skomentować
4 Komentarze
31 Odpowiedzi
0 Obserwujący
 
Najpopularniejszy komentarz
Najpopularniejsza dyskusja
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Sasilton
Użytkownik

Gra na trailerach wyróżniała się mega dopracowanymi cieniami, oraz ostrymi teksturami.
Pamiętam że podobnie było z Dark Soulsami 2, albo Bloodbornem, gdzie w finalnej wersji mocno obcięto cienie, bo konsole nie wyrabiały.

Finear
Użytkownik

>ale dla mnie 4K w grach to zbędny i zasobożerny bajer

jeżeli masz na czym to odpalić to wrażenia są dużo lepsze

Simplex
Użytkownik

Jak dla mnie 1080p60 na ultra >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> 2160p30 na medium i to na razie zamyka dyskusje, bo nie istnieją karty umożliwiające grę w maksymalnych detalach w 4K i w 60 klatkach na sekunde (nawet SLI nie pomaga). Jak takie powstaną (i nie będa kosztowac ponad 5 tys zł) to wtedy się zainteresuję 4K.

Finear
Użytkownik

jasne, ale mówię o teoretycznej sytuacji
a w starsze tytuły możesz grac w ten sposób

Simplex
Użytkownik

@finear
Teoretycznie to zgoda. A w stare gry faktycznie można próbować grac w 4K, DSR nvidii to ułatwia, ati tez chyba ma coś podobnego. L. A. Noire nieźle działa w 4K.

ammarmar
Użytkownik

The Division na i7 2600K i karcie GTX 970 działa w 4K w ~35 klatkach przy większości ustawień na “high” i antyaliasingu na x2. To i tak lepiej niż na konsolach.

W 1080p łatwo osiągnąć jest 60 klatek, ale o ustawieniu wszystkiego na “ultra” raczej możesz zapomnieć.

Granie w 4K na typowym “gamingowym” PC to moim zdaniem kwestia max 2-3 lat. Z tym, że sprzęt to jedno, ale same gry muszą lepiej wspierać tę rozdzielczość. Tekstury wyższej rozdzielczości, inny postprocesing itd.

wymiot
Użytkownik

gowno tam, 6700k na stockowym taktowaniu, 980ti krecone na 1300 i w 3440×1440 ledwo 40 klatek jak pociagniesz kazda rzecz na max (schodzic w dol z detalami? konsole se kup 😛 ), karygodne…

wik1992
Użytkownik

Ahaa, tylko sama karta i procesor to koszt prawie 3 tysiące, dziwne by było gdyby nie było lepiej niż na konsolach…

ammarmar
Użytkownik

Takie porównania są bez sensu. Komputer to narzędzie uniwersalne, nie kupuje się go tylko do grania. Nikt też nie kupuje całego komputera od razu, tylko stopniowo wymienia komponenty na nowsze. Np. mój procesor jest z 2011 roku.

BTW, mam też PS4, kupione z myślą o “exach”. Teraz służy głównie do oglądania filmów na BR.

wik1992
Użytkownik

To po co porównujesz?

ammarmar
Użytkownik

Ja porównuję jakość grafiki a nie ceny.

wik1992
Użytkownik

A jaki sens ma porównywanie grafiki na sprzęcie za 1500 i 4000 zł?

skabanos
Użytkownik

Nie do końca łapię skąd to podejście, że albo 1080p, albo 2160p. Pomiędzy nic nie ma? 1440p wpasowuje się ładnie między FullHD i mityczne 4K i daje naprawdę dużo. I zdecydowanie nie jest tak zasobożerne jak 4K, tym bardziej jeśli komuś wystarcza konsolowe 30 fps. Wyższa rozdzielczość naprawdę dużo daje, aliasing staje się dużo mniej zauważalny, nie trzeba wtedy korzystać z koszmarnego FXAA które rozmywa wszystko, a jak są przygotowane tekstury w wyższej rozdzielczości i VRAMu starcza to już w ogóle. Inna sprawa, że jeśli ktoś siedzi z padem na kanapie i ma 3 metry do telewizora 42″ to wtedy… Czytaj więcej »

Simplex
Użytkownik

Generalnie masz rację, ale akurat w Division wrzucanie rozdzielczości wyższej niz 1080p nie ma sensu (no chyba że ktos ma monitor 1440p, to wtedy wiadomo). Gra ma doskonały antyaliasing dwuetapowy. Jest bardzo dobry SMAA a do tego jeszcze jest temporal supersampling – wygładza super w 1080p, ja gram na TV 55” i nie widze praktycznie żadnego aliasingu.

znubi
Użytkownik

Dokladnie, niektorzy dalej mysla ze A to albo słabe rozmywajace FXAA, albo fpsożerne i vramożerne MSAA, które dalej nie idealnie wygładza. A nowe gry coraz czesciej maja swietne postprocessowe, temporalne AA, ktore malo kosztuja a wygladzaja prawie idealnie, bez dużego rozmycia. Zobaczcie Ryse: Son of Rome, Dying Light, Wiedźmin 3, Battlefront.

Simplex
Użytkownik

Daje plusa i z wszystkim się zgadzam poza jednym – w Dying Light nie ma temporalnego AA, a jeżeli jest, to słabe. W każdym razie w grze jest spory aliasing, nawet po downsamplingu z 1440p.

ammarmar
Użytkownik

1440p to nietypowa rozdzielczość. Telewizorów takich nie ma. Monitorów też niewiele. Ustawianie zaś rozdzielczości innej niż natywna mija się z celem, chyba, że jest prosty podział, np. 2160/2=1080.

Simplex
Użytkownik

To doczytaj sobie o downsamplingu, czyli o Dynamic Super Resolution i Virtual Super Resolution.
No i większość monitorów > 24” to 1440p.

ammarmar
Użytkownik

Żaden downsampling nie będzie wyglądał tak dobrze jak obraz w natywnej rozdzielczości.

“większość monitorów > 24” to 1440p”
To nieprawda. Np. w tej chwili komputronik ma w ofercie 217 monitorów powyżej 25 cali i większych. 1440p to zaledwie 47 z nich. Najwięcej jest FHD.

Simplex
Użytkownik

Co do monitorów zgoda.

“Żaden downsampling nie będzie wyglądał tak dobrze jak obraz w natywnej rozdzielczości.”
Masz rację że downsampling nie będzie wyglądał tak dobrze – w grach obraz zdownsamplowany będzie wyglądał LEPIEJ niż obraz w natywnej rozdzielczości.

Serio, dowiedz się jak dokładnie działa downsampling w grach i potem pisz.
Hasła na start: Dynamic Super Resolution i Virtual Super Resolution.

ammarmar
Użytkownik

Sorry, ale to o czym piszesz, to zupełnie inna bajka. To nie jest downsampling, tylko supersampling. Np. masz wyświetlacz 1080p, więc robisz rendering w 2160p i algorytmicznie zmniejszasz rozdzielczość, uzyskując lepszy efekt.

Ale zupełnie nie ma sensu mieć monitor 2160p i wyświetlać na nim 1440p.

wik1992
Użytkownik

55″ i metr od TV? Proponuję od razu umówić wizytę u okulisty, 2,5-3 metry to minimum.

skabanos
Użytkownik

Przy 4K? Jasne.

Simplex
Użytkownik

O THX słyszałes? do 55” calowego TV zalecają odległość 1.6-2m.

http://www.thx.com/test-bench-blog/what-size-tv-should-i-buy-tech-tips-from-thx/

wik1992
Użytkownik

Mój wzrok wie lepiej jaka odległość jest dla niego najlepsza…

Simplex
Użytkownik

“The Division w 4K i ze SweetFX – czy gra wygląda jak na trailerach z 2013 roku?” I prawo Betteridge’a kolejny raz sie sprawdziło 😉 Nie ma szans, żeby gra wyglądała jak na prezentacji E3 z 2014 roku. Wystarczy rzucic okiem na tę prezentację aby to sobie uświadomić: http://www.gamersyde.com/leech_31491_1_en.html (po zalogowaniu można ściągnąć film w najwyższej jakoścI) To był raczej “trarget render” niz prawdziwa gra. Biorac pod uwage jak obecnie Division wygląda i działa, to 3 lata temu nie istniał sprzet który mógłby uciągnąć gre w takie jakości w jakiej została zaprezentowana. I renderowanie w 4K czy nawet w 8K,… Czytaj więcej »

Simplex
Użytkownik

“na prezentacji E3 z 2014 roku”

2013. Kiedy edycja komentarzy?

kubekherbatyzm
Użytkownik

Jeszcze jeden redesign strony i powinniśmy się doczekać

ammarmar
Użytkownik

Niech zrobią redesign Javascriptu na stronie, bo “wiesza się” i w ogóle działa żałośnie. Na desktopie jest źle, na smartfonie po prostu tragicznie.

misio-puchatek
Użytkownik

W remastered GOTY edition 😉
Ja dalej chcę zmusić czarny temat do pozostania na miejscu….

znubi
Użytkownik

>troszkę brzydszy Wiedźmin niż się tego spodziewałem
>troszkę
http://s4.postimg.org/mjymk3fwd/Witcher3_Downgrade_Is_Real.gif
http://i.imgur.com/gQybtzD.png
http://i.imgur.com/g9kgvM8.jpg
Nawet crossgenowe gry nie maja takiej roznicy miedzy stara generacja a nową (o “remasterach” to nawet nie ma co mówić).

znubi
Użytkownik

zapomnialem o tym jeszcze
https://www.youtube.com/watch?v=V962NMUXp6A
teraz niech ktos sprobuje znalezc wiekszy downgrade niz witcher 3. czekam.

Simplex
Użytkownik

Jedyne co uratowało Wiedźmina 3 to to, ze pomimo epickiego wręcz downgrade’u jest wybitną grą 🙂

Popularne wpisy

Popularne Gry