The Binding of Isaac w sierpniu na Steamie, zapowiada się znakomicie
Parę dni temu po raz pierwszy informowaliśmy o The Binding of Isaac, nowej grze jednego z twórców kultowego już Super Meat Boya. Jeśli jeszcze wtedy nie daliście się przekonać, że tytuł ten zapowiada się znakomicie, dajcie mu jeszcze jedną szansę. Jest coraz lepiej.
16.07.2011 | aktual.: 06.01.2016 12:15
O niezwykle interesującym koncepcie gry, za którym stoi Zelda, satanizm i biblijna opowieść o Abrahamie, pisaliśmy już wcześniej, odsyłam więc po te szczegóły do poprzedniej notki.
Teraz natomiast poznaliśmy trochę więcej konkretów na temat samej rozgrywki. Jak pisze sam twórca na swoim blogu, gra będzie RPG-iem z gatunku roguelike (co oznacza między innymi losowo generowany świat), którego budowa przypominać będzie pierwsze The Legend of Zelda (doskonale widać to na obrazkach. Swoją drogą ich klimat jest bardzo "supermeatbojowy").
Obecnie stworzone jest już 6 podziemi, co oznacza 3 rozdziały, 6 bossów, 36 typów wrogów i 4 grywalne postacie do odblokowania. W pełnej wersji ma jednak być 8 podziemi z więcej niż 10 bossami i 42 typami przeciwników.
W The Binding of Isaac w ogóle jednak nie będzie tradycyjnie rozumianego rozwoju postaci. Zamiast tego gracze zdobywać będą coraz mocniejsze przedmioty, których ma być podobno całe zatrzęsienie.
Jakby tego dobrego było mało, za ścieżkę dźwiekową odpowiedzialny jest Danny B, który pracował wcześniej między innymi przy Super Meat Boyu. A jak znakomita muzyka okrasza tę grę, o tym nie trzeba chyba przekonywać nikogo, kto miał przyjemność z nią obcować.
Dla mnie rzecz jest jasna - kupuję w dniu premiery. Ten nie jest jeszcze znany (podobnie jak cena), ale gra ukaże się na pewno gdzieś w sierpniu. Na Steamie, a więc tylko na PC (no, przynajmniej na razie...). Czekam.
[via Edmund McMillen Blog]
Tomasz Kutera