The Binding of Isaac trafi na konsole jako wypasiona The Binding of Isaac: Rebirth
Wiedzieliśmy już, że rozszerzona wersja The Binding of Isaac trafi na konsole. Teraz Edmund McMillen ujawnił jak bardzo rozszerzona (bardzo!) i na jakie konsole.
Nowa wersja gry będzie zawierać nie tylko dodatek Wrath of the Lamb, ale także drugie rozszerzenie podobnych rozmiarów. Będzie tam nowa plansza końcowa, zakończenie, dwie nowe grywalne postacie oraz tony dodatków: przedmiotów, pokojów, przeciwników, bossów. Dodatkowo twórca obiecał, że pojawi się tam coś, co musiał usunąć z wersji flashowej ze względu na jej ograniczenia - na razie nie zdradza, co to takiego. Będzie też nowa muzyka od Danny'ego B oraz remiksy kawałków z oryginału. Zmieniona zostanie także grafika - na 16-bitową. Autor ma dość starego wyglądu.
Najważniejszą informacją jest zapewne to, że gra dostanie tryb kooperacji - tylko lokalny i na dwie osoby. McMillen tłumaczy, że dodanie opcji grania przez sieć oddaliłoby wydanie gry na święty nigdy.
Nowy Isaac trafi na konsole PS3 i PS Vita - przeniesieniem zajmie się studio Nicalis, odpowiedzialne za konwersję VVVVVV oraz remake Cave Story. Trwają też rozmowy z Microsoftem i Nintendo (które już chyba raz nie chciało tej gry...). Mc Millen zastanawia się też nad iOS, jeśli da się zrobić wersję, która nie będzie badziewiem. The Binding of Isaac: Rebirth zostanie tez wydane ponownie na PC, bo twórca ma dość poprawiania tej flashowej,
Wygląda na to, że zmian jest tyle, że gra mogłaby się równie dobrze nazywać The Binding of Isaac 2. McMillen do tego stopnia uznaje ją za nową wersję, że Ci, którzy mają już starą wersję na PC dostaną tylko zniżkę na zamówienie przedpremierowe, a nie pełną wersję. Ech.
Paweł Kamiński