Telekomunikacja Polska reklamuje się muzyką z Heavy Rain
Jeżeli podczas oglądania najnowszej reklamy Telekomunikacji Polskiej nie mogliście oprzeć się wrażeniu, że gdzieś już wcześniej słyszeliście tę muzykę, to wasze uszy dobrze wam szeptały.
Związek zauważył nasz czytelnik, Bartosz. W najnowszej reklamie Telekomunikacji Polskiej, z cyklu "Serce i rozum" pt. Pilot i Myszka, koło 20 sekundy słychać fragment z motywu przewodniego Heavy Rain. Reklama:
Dla porównania, motyw przewodni z Heavy Rain, około 2:14:
Podobne? Bardzo. Bo to ten sam utwór.
Jak powiedziała mi Monika Zaręba, z odpowiedzialnej za reklamę agencji Publicis, motyw został zakupiony do spotu z bazy Audio Network. Figuruje tam jako "Mars" autorstwa Nicka Ingrama i Terry'ego Devine-Kinga.
Jeżeli mielibyście ochotę wykorzystać utwór w swojej własnej, amatorskiej produkcji, jest to koszt rzędu 0,83 funta. W przypadku jednak zakupu licencji do reklamy, cena wzrasta do 195 funtów, czyli blisko 900 złotych.
Reklama TP nie ma w swojej treści nic wspólnego z grami, promuje telewizję i usługę internetową, ale jak widać korzysta miejscami z tych samych środków wyrazu, co gry. Czy też "interaktywne wideo".
Konrad Hildebrand