Telekomunikacja Polska reklamuje się muzyką z Heavy Rain
Jeżeli podczas oglądania najnowszej reklamy Telekomunikacji Polskiej nie mogliście oprzeć się wrażeniu, że gdzieś już wcześniej słyszeliście tę muzykę, to wasze uszy dobrze wam szeptały.
29.03.2011 | aktual.: 21.01.2016 17:35
Związek zauważył nasz czytelnik, Bartosz. W najnowszej reklamie Telekomunikacji Polskiej, z cyklu "Serce i rozum" pt. Pilot i Myszka, koło 20 sekundy słychać fragment z motywu przewodniego Heavy Rain. Reklama:
Dla porównania, motyw przewodni z Heavy Rain, około 2:14:
Podobne? Bardzo. Bo to ten sam utwór.
Jak powiedziała mi Monika Zaręba, z odpowiedzialnej za reklamę agencji Publicis, motyw został zakupiony do spotu z bazy Audio Network. Figuruje tam jako "Mars" autorstwa Nicka Ingrama i Terry'ego Devine-Kinga.
Jeżeli mielibyście ochotę wykorzystać utwór w swojej własnej, amatorskiej produkcji, jest to koszt rzędu 0,83 funta. W przypadku jednak zakupu licencji do reklamy, cena wzrasta do 195 funtów, czyli blisko 900 złotych.
Reklama TP nie ma w swojej treści nic wspólnego z grami, promuje telewizję i usługę internetową, ale jak widać korzysta miejscami z tych samych środków wyrazu, co gry. Czy też "interaktywne wideo".
Konrad Hildebrand