Take-Two blokuje dodanie przez modderów mapy Red Dead Redemption do GTA V

Strona głównaTake-Two blokuje dodanie przez modderów mapy Red Dead Redemption do GTA V
24.04.2017 10:19
Take-Two blokuje dodanie przez modderów mapy Red Dead Redemption do GTA V
Bartosz Stodolny
Bartosz Stodolny

W Grand Theft Auto dzikie może być tylko Blaine County

bEJOrKOJ

W marcu grupa modderów .White oznajmiła, że zamierza dodać do GTA V całą mapę z Red Dead Redemption. Projekt był o tyle ambitny, że w związku z wykorzystaniem oryginalnej mapy z Xboksa 360, ekipa musiała większość rzeczy stworzyć od nowa. Do tego, jak czytamy w zapowiedzi moda, „ze wszystkich gier na silniku RAGE wydanych przed GTA V, to właśnie RDR jest najtrudniejsze do złamania”.

Red Dead Redemption V - Trailer Info and Release Date on the Most Ambitious GTA5 Mod of all time!

Jak widzicie, pracy jest bardzo dużo, a ludzie z .White – jak wszyscy modderzy – na Red Dead Redemption V poświęcali swój czas wolny… Którego teraz będą mieli więcej, ponieważ Take-Two skontaktowało się z nimi i zabroniło dalszych prac nad mapą.

bEJOrKOL

Dlaczego tak się stało, skoro co chwilę słyszymy o projekcie przeniesienia jakiejś mapy ze starszych gier Rockstara do GTA V? Do głowy przychodzą mi dwa powody. Pierwszym jest fakt, że Red Dead Redemption nigdy nie wyszło na PC i wydawca z tylko sobie znanych powodów nie chce, aby jakiekolwiek jej elementy trafiły na tę platformę. Może dlatego, że w związku z tegoroczną premierą drugiej części szykuje jakiś remaster? Również na pecety. Albo po prostu nas nie lubi.

326794773250136106

Drugi powód jest dokładnie taki sam, jak w przypadku Disneya i fanowskiego Battlefronta 3 albo ZeniMaksu i DoomaRL. Oba te projekty (i wiele innych) zostały anulowane, bo kolidowały z mającymi nadejść, bądź już wydanymi, oficjalnymi grami. Co prawda w tym drugim przypadku jest to kwestia dyskusyjna, bo gra Kornela Kisielewicza bardzo luźno nawiązywała do DOOM-a od Bethesdy, ale cóż – takie prawo właścicieli marki.

326794773250267178

Twórcy RDR V sami mówili, że mod to tylko mapa; mechanika, questy, postacie i tak dalej – to wszystko zostałoby jak w pierwotnym GTA V. W oficjalnego multiplayera też nie dałoby się zagrać, bo serwery GTA Online od razu zablokowałyby graczy korzystających ze zmodyfikowanej wersji, więc zostają tylko te nieoficjalne. Jeśli natomiast chodzi o single’a, to ewentualny mod przenoszący też fabułę nie dość, że byłby ciężki do zrobienia, to jeszcze szybko zostałby zdjęty przez Take-Two. Podobnie jak każdy inny, choć trochę nawiązujący do Red Dead Redemption.

bEJOrKOR

Bartosz Stodolny

Udostępnij:
bEJOrKPH