Take-Two blokuje dodanie przez modderów mapy Red Dead Redemption do GTA V

W Grand Theft Auto dzikie może być tylko Blaine County

Take-Two blokuje dodanie przez modderów mapy Red Dead Redemption do GTA V
Bartosz Stodolny

W marcu grupa modderów .White oznajmiła, że zamierza dodać do GTA V całą mapę z Red Dead Redemption. Projekt był o tyle ambitny, że w związku z wykorzystaniem oryginalnej mapy z Xboksa 360, ekipa musiała większość rzeczy stworzyć od nowa. Do tego, jak czytamy w zapowiedzi moda, „ze wszystkich gier na silniku RAGE wydanych przed GTA V, to właśnie RDR jest najtrudniejsze do złamania”.

Red Dead Redemption V - Trailer Info and Release Date on the Most Ambitious GTA5 Mod of all time!

Jak widzicie, pracy jest bardzo dużo, a ludzie z .White – jak wszyscy modderzy – na Red Dead Redemption V poświęcali swój czas wolny… Którego teraz będą mieli więcej, ponieważ Take-Two skontaktowało się z nimi i zabroniło dalszych prac nad mapą.

Dlaczego tak się stało, skoro co chwilę słyszymy o projekcie przeniesienia jakiejś mapy ze starszych gier Rockstara do GTA V? Do głowy przychodzą mi dwa powody. Pierwszym jest fakt, że Red Dead Redemption nigdy nie wyszło na PC i wydawca z tylko sobie znanych powodów nie chce, aby jakiekolwiek jej elementy trafiły na tę platformę. Może dlatego, że w związku z tegoroczną premierą drugiej części szykuje jakiś remaster? Również na pecety. Albo po prostu nas nie lubi.

Obraz

Drugi powód jest dokładnie taki sam, jak w przypadku Disneya i fanowskiego Battlefronta 3 albo ZeniMaksu i DoomaRL. Oba te projekty (i wiele innych) zostały anulowane, bo kolidowały z mającymi nadejść, bądź już wydanymi, oficjalnymi grami. Co prawda w tym drugim przypadku jest to kwestia dyskusyjna, bo gra Kornela Kisielewicza bardzo luźno nawiązywała do DOOM-a od Bethesdy, ale cóż – takie prawo właścicieli marki.

Obraz

Twórcy RDR V sami mówili, że mod to tylko mapa; mechanika, questy, postacie i tak dalej – to wszystko zostałoby jak w pierwotnym GTA V. W oficjalnego multiplayera też nie dałoby się zagrać, bo serwery GTA Online od razu zablokowałyby graczy korzystających ze zmodyfikowanej wersji, więc zostają tylko te nieoficjalne. Jeśli natomiast chodzi o single’a, to ewentualny mod przenoszący też fabułę nie dość, że byłby ciężki do zrobienia, to jeszcze szybko zostałby zdjęty przez Take-Two. Podobnie jak każdy inny, choć trochę nawiązujący do Red Dead Redemption.

Bartosz Stodolny

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościred dead redemptiongta v
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.