Szybkie porównanie: Dark Souls 2 na PC i na PS3

No to zobaczmy, czy gołym okiem widać różnicę.

Szybkie porównanie: Dark Souls 2 na PC i na PS3
marcindmjqtx

25.04.2014 | aktual.: 15.01.2016 15:39

Wersja na PC odpalona ze wszystkim na maksimum w 1080p, chodziła w 55-60 klatkach (czego na YT trochę nie widać) mimo nagrywania Frapsem.  Nigdy nie robiłem takich porównań, więc nie wiem, czy dobrze to wyszło. Ale zabawnie gra się dwa razu próbując zrobić dokładnie to samo. I specjalnie unikałem walki. Dlaczego? Czytajcie poniżej.

Szybkie porównanie: Dark Souls 2 na PC i na PS3

To może napiszcie teraz o wczorajszej premierze dark souls 2? Tysiace osob do teraz nie może gry odpalić. Ja sam musze ds2 odpalać w ten sposób : odlaczyc kabel hdmi od komputera, wcisnąć enter by odpalić ds2 na steamie, poczekać 10 sec i podlaczyc kabel ponownie. U mnie to spoko działa ale dzwieku już nie mam, musze grac na słuchawkach i dostępne tylko 2 rodzielczosci w window screenie!!!, zabawne ale nie dla tysięcy osob dla których ta metoda nie skutkuje. Fix-a do tej pory nie ma. Poczytajcie forum na steamie. Poczytałem. Ludzie skarżą się na zawieszanie na starcie, lag przy korzystaniu z myszy, brak rozpoznania padów, zapisywanie ustawień klawiszy i inne. Albo na to, że nie mogą grać po sieci przez jakiegoś starego bana. Pocieszające jest, że w tematach na obydwu forach udzielają się ludzie z Namco, próbując odpowiadać i spisując problemy. Wszyscy liczą na szybkie reakcje i poprawki. No i na społeczność moderów - najważniejszy z nich już wypuścił pierwszą modyfikację.

Mam też nadzieję, że Namco weźmie się za oszustów w trybie wieloosobowym. Kamil "Berlin" Krupiński z CD-Action wspomniał, że już dziś walczył z kimś, kto miał nieskończony zapas zdrowia. Ale producent, Taka Miyazoe, w wywiadzie dla RPS mówił:

Zbadaliśmy i wiemy, że trudno jest zablokować wszystkie typy oszustw na PC, mam więc nadzieję, że gracze będą bawić się honorowo (...). Liczy więc na lojalność i uczciwość fanów - oby się nie przeliczył. Pewnie dlatego też zaznacza, że postarali się zabezpieczyć grę najlepiej jak się da.

No i jest jeszcze kwestia sterowania. Dość powiedzieć, że pierwsze Dark Souls zmusiło mnie do ekwilibrystyki z podpinaniem pada od PS3 do PC jako xboksowego. W drugim nadal nie umiem się rozeznać, From Software wymyśliło maksymalnie dziwne i nieintuicyjne obłożenie klawiszy: np. słaby cios to jeden klik, a silny - dwuklik. Ich zmiana jest także niewygodna. Dlatego unikałem walki w tym filmiku, bo ciężko mi powtórzyć kombinacje z pada na klawiszach.

By nie opierać się tylko na mym braku doświadczenia w tym temacie porozmawiałem trochę z Michałem Sobieszkiem z Psychocastu. Skończył jedynkę przy pomocy myszy i klawiatury łącznie z graniem PVP i na pierwszym poziomie doświadczenia- spędził w niej z 1000 godzin. On również nie jest zadowolony:

Jednak sterowanie myszka&klawiatura jest zepsute. Grałem na padzie trochę i jest bez porównania lepiej. Można spokojnie kleić sekwencje ciosów: silne, słabe, a na myszce&klawiaturze jak nie trafisz w timing to nic nie zadziała, ani drugi cios, ani przeturlanie - nic. Zdarzają się sytuacje,gdy w trakcie animacji jakiejś (np. przeturlania) jak nacisnę atak, to nic się nie dzieje. W DkS1 akcje się kolejkowały. Nawet jak już zaraz po animacji naciskam jakiś przycisk, to nie ma efektu. Nie ma problemów z kamerą jak w jedynce, nie ma wskaźnika myszy latającego wszędzie  (choć pojawia się po wejściu do menu). Wydaje mi się, że przełamanie zasłony i uderzenie z wyskoku działa dobrze, a w jedynce te dwa uderzenia musiałem wiele godzin trenować żeby wychodziły. Źle zgrane było naciskanie dwóch przycisków naraz. Ale nadal nie można przypisać bocznych przycisków myszy do akcji. Oczywiście praktyka czyni mistrza i ci z Was, którzy się uprą, pewnie nauczą się tak grać i przejdą Dark Souls 2 na klawiaturze. Ale jeśli poczujecie, że się męczycie - to prawdopodobnie tak jest. Skombinujcie pada, poczujecie różnicę.

No i miłego umierania.

Paweł Kamiński

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
publicystyka360ps3
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.