Sztuczna inteligencja ograła profesjonalistów w Dota 2

Choć do pełnego sukcesu jeszcze trochę brakuje...

Sztuczna inteligencja ograła profesjonalistów w Dota 2
Krzysztof Kempski

Stało się, po szachach i Go sztuczna inteligencja zaczęła ogrywać człowieka również w poważniejszych grach. Tym razem padło na Dotę 2, w której gracze nie sprostali sztucznej inteligencji nazwanej OpenAI, za której rozwojem stoi Elon Musk. Właściciela Tesli nie trzeba chyba nikomu przedstawiać... Naprzeciw SI stanęli jednak profesjonaliści z list najlepszych graczy na świecie.

Do nauczenia sztucznej inteligencji jak radzić sobie z ludźmi wykorzystano moc obliczeniową 256 kart graficznych, dzięki czemu SI mogło zagrać w ramach treningu setki tysięcy partii. To o tyle ważne, że inteligencja opanowywała zasady metodą prób i błędów, mając do dyspozycji jedynie podstawowe dane wejściowe typu jak zacząć daną partię i tym podobne.

Zapis rozgrywki zarejestrowano na Twitchu:

[twitch_live id="videos"]

Warto wspomnieć jednak, że do pełnej dominacji komputera w sieciówce Valve jeszcze długa droga. Przede wszystkim rozgrywka toczyła się póki co na uproszczonej wersji gry. Najważniejszą sprawą było ograniczenie liczby postaci. Początkowo planowano, by składy drużyn były z góry zdefiniowane, ostatecznie zaś SI nauczyło się po prostu kontroli 18 postaci.

Przy tym zrozumienie taktyk przeznaczonych dla kolejnych bohaterów jest tak naprawdę najbardziej długotrwałym etapem nauki. Choć więc świat, w którym możliwy jest bunt maszyn zdaje się coraz bliższy, nie należy jeszcze przesadnie bić na alarm.

Krzysztof Kempski

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościMOBAdota 2
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.