Sztuczna Inteligencja do treningu gier zespołowych

Badacze z Uniwersytetu Carlosa III w Madrycie starają się stworzyć system oceny gry zespołów sportowych przez zastosowanie technik sztucznej inteligencji.

marcindmjqtx

17.07.2010 | aktual.: 07.01.2016 13:01

Głównym celem jest ocena, jakie zagrywki i strategie będą najskuteczniejsze w zastosowaniu. Cytując kierującego Grupą Sztucznej Inteligencji , Miguela Angela Patricio:

W niedalekiej przyszłości możliwa będzie przeprowadzana w czasie rzeczywistym ocena wydajności działań i decyzji, co da graczom informacje zwrotne pozwalające na poprawę swojej wydajności podczas zawodów. Równolegle badacze pracują też nad zastosowaniem kamer z dalmierzem czasowym (time of flight camera, takie jak stosowane przez Microsoft w Kinect) do analizy wydajności indywidualnych graczy, z myślą o wskazówkach do treningu czy rehabilitacji po urazach.

Na początku naukowcy skoncentrowali się na koszykówce, nagrywając dokładnie wszystkie działania mające miejsce na boisku przy pomocy zestawu kamer. Następnie nagrane akcje są analizowane, tak aby komputer określił jakie taktyki oraz rodzaje zagrywek mają miejsca na boisku. Według badaczy jedną z istotnych zalet takiego systemu jest jego obiektywność. W przeciwieństwie do ludzkich ekspertów komputer będzie analizować rozgrywki całkowicie obiektywnie. Kolejną przewagą nad człowiekiem jest dużo większa ilość możliwych do przetworzenia informacji. Zespół ma nadzieję, że technologie automatycznego uzyskiwania informacji z dużych kolekcji danych umożliwi na zauważenie związków i struktur, które pozostały do tej pory niezauważone przez ludzkich ekspertów.

Ciekawe, czy Sztuczna Inteligencja też by podpowiedziała grającym o tytuł mistrza świata piłkarzom, żeby dużo faulowali.

Leszek Karlik

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.