Szkice koncepcyjne i informacje o skasowanym Aliens RPG
Niedawno Sega oficjalnie poinformowała o wstrzymaniu prac nad grą cRPG w świecie "Obcych", tworzoną przez Obsidian Entertainment. Teraz zaś w sieci pojawiły się informacje o tym, jak wyglądać miał anulowany projekt, a także dwa szkice koncepcyjne.
Gra nie miała być jedynie strzelanką z RPGowymi współczynnikami. Punkty doświadczenia otrzymywałoby się za wykonywanie misji i nagradzana byłaby nie tylko otwarta walka, a również (a nawet i przede wszystkim) umiejętne unikanie konfrontacji z ksenomorfami czy zastawianie na nie pułapek. Gracz kierować miał drużyną złożoną z trzech lub czterech postaci należących do profesji takich jak marine, inżynier czy agent korporacji.
Na szkicach, które ujrzały światło dzienne są dwie nowe wersje ksenomorfów (które przejmują część DNA organizmów-nosicieli): obcy-behemot, z DNA dużego roślinożercy, oraz obcy-kameleon, który jeszcze łatwiej niż podstawowa wersja obcego wtapia się w otoczenie. Oprócz nich w grze pojawić się miały formy ksenomorfów znane z samych filmów.
Obecnie część odpowiedzialnego za Aliens zespołu opuściła już firmę, zaś pozostała część, w tym główny projektant, J.E. Sawyer, zajęła się grą Fallout: New Vegas, która ukaże się nakładem Bethesda Softworks w przyszłym roku. Przyszłość tego projektu rysuje się dużo lepiej zarówno ze względu na to, że część twórców New Vegas pracowała nad pierwszymi dwoma Falloutami, jak i ze względu na fakt, że Bethesda jest w dużo lepszej kondycji finansowej niż Sega (o czym świadczy choćby ostatnie zakupienie id Software przez jej firmę-matkę, ZeniMax).
[via RPGCodex]
Paweł Dembowski