Szef Ubisoftu znowu odleciał. Twierdzi, że do tworzenia gier potrzebne są "konflikty"

Yves Guillemot stwierdził, że proces twórcy powinien zawierać "tarcia", a wewnętrzne konflikty w zespole mogą zaowocować sukcesami produkcyjnymi. Te słowa wywołały lawinę komentarzy.

Yves Guillemot
Yves Guillemot
Źródło zdjęć: © @JVCom

27.09.2022 15:11

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Yves Guillemot kolejny raz musi wyjaśniać, co konkretnie miał na myśli. Wszystko zaczęło się od wywiadu dla La Presse, w którym prezes Ubisoftu został zapytany, dlaczego w branży gier występują toksyczne zachowania. Odpowiedź CEO francuskiego wydawca jest intrygująca.

Ponieważ tworzenie gier wideo nie jest łatwe. Pojawiają się "wyzwania", a niekiedy nawet duże napięcia. Należy wdrożyć techniki, które zapewnią, że każdemu uda się znaleźć swoje miejsce. Aby stworzyć, potrzebujesz trochę tarcia, ponieważ każdy musi odnieść sukces w realizacji swojego pomysłu. To praca, która potrafi przynieść wiele korzyści, jeśli odniesiesz sukces, ale jest to trudne.

Yves GuillemotPrezes Ubisoftu

Prezes Ubisoftu sprostował swoje słowa na łamach Kotaku, gdzie oświadczył, że "kiedy jest mowa o tarciach w zespole, miałem na myśli twórcze napięcie, które jest powszechne i niezbędne w innowacyjnych firmach".

Cały problem polega na tym, że w Ubisoft takie "tarcia" zdarzają się dość często i (być może) wymykają się spod kontroli. Ostatnio pojawiły się doniesienia wskazujące, że część pracowników odchodzi z firmy ze względu na złe traktowanie, w tym molestowanie. Tu również Yves Guillemot musiał prostować swoje słowa; stwierdził, że niektóre z takich doniesień to efekt "różnic pokoleniowych".

Sebastian Barysz, dziennikarz Polygamii

Komentarze (3)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.