System Shock 3 jest gotowy w 50%, ale stracił wydawcę
Developerzy postanowili przenieść się na bardziej zielone pastwiska.
Tegoroczne GDC spowodowało dość spory wysyp trailerów. Na Borderlands 3 wciąż jeszcze czekamy, ale spokojnie, impreza kończy się dopiero przed weekendem. Tym razem o innej, również mocno oczekiwanej przez graczy trójce, mianowicie System Shocku. Gra borykała się ostatnio z dość sporymi problemami, przede wszystkim za sprawą problemów finansowych swojego wydawcy - firmy Starbreeze, mającej w swoim portfolio jak dotychczas Riddicka czy Syndicate. Spowodowało to niestety, że po roku od ogłoszenia współpracy drogi obu firm właśnie się rozeszły i gra została bez wydawcy.
Tworząca grę ekipa z OtherSide nie załamuje się jednak i dalej pracuje, poszukując w międzyczasie nowej oferty współpracy. Myślę, że znajdzie się wielu zainteresowanych wydaniem System Shocka 3. To przecież marka z wielką historią i gra oczekiwana przez wierne grono fanów. Rozstanie z poprzednim odbyło się pokojowo, a developerzy nie chcieli po prostu, by problemy wydawcy wpływały na ich grę. Ta cały czas nieprzerwanie powstaje, a to co na razie udało się zrobić, zostało udokumentowane króciutkim teaserem.
System Shock 3 Teaser - Unity Keynote (GDC 2019)
Zakończonym swoją drogą logo Unity, co trochę jednak rozczarowuje. Z silnika niby da się wycisnąć fajne rzeczy, ale nie jest to raczej optymalne rozwiązanie. Wygląda na to, że do premiery System Shocka 3 upłynie jeszcze sporo czasu. Z jednej strony mówi się o wydaniu gry już w tym roku, z drugiej strony oprócz kłopotów z wydawcą wiadomo, że projekt jest gotowy dopiero w połowie. Nie są to niestety szczególnie dobre wiadomości, ale pozostaje jednak trzymać dalej kciuki za szczęśliwy finisz tej historii.
Krzysztof Kempski