System osiągnięć w 360
Wiedzieliście, że dżingiel oznajmiający zdobycie kolejnego osiągnięcia, rozpoznawany chyba na całym świecie, został dodany w ostatniej chwili, tuż przed premierą Xbox 360? Tym i innymi zabawnymi (a czasem technicznymi) faktami podzielił się ze światem deweloper MS.
18.07.2010 | aktual.: 06.01.2016 16:41
Vince Curley, jeden z projektantów systemu identyfikacji graczy, uchylił rąbka tajemnicy spowijającej początki, rozwój i sens mechanizmu osiągnięć w 360. Choć na starcie nie wyglądało na to, że ta sfera stanie się tak ważna - pierwsze spotkania zespołu projektowego odbywały się w jakichś zapyziałych salkach konferencyjnych, gdzie jedynym plusem była obecność Majora Nelsona - pomysł sprawdził się w 100 procentach. Stworzenie mechanizmu nakręcającego rywalizację pomiędzy zaprzyjaźnionymi graczami oderwaną od konkretnych tytułów jest jednym z ważniejszych wyznaczników obecnej generacji konsol. Tym bardziej, że pojawił się on również w świecie PC, a po jesiennej premierze systemu Microsoft Phone 7 zagości też na smartfonach.
Jeśli chcecie się dowiedzieć jak wyglądało to od zaplecza, dlaczego wymaksowana gra staje się nagle nie-do-końca skończona albo jaki konkretnie mechanizm z Game Development Kit (GDK) odpowiada za przyznawanie punktów, zachęcam do zajrzenia w artykuł źródłowy.
[via Xbox blog]
Tomasz Andruszkiewicz