Switch trafił do ponad 50 milionów użytkowników

Kolejna bariera pęknie raczej prędzej niż później.

Switch trafił do ponad 50 milionów użytkowników
Bartosz Witoszka

31.01.2020 12:30

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Po raporcie kwartalnym Electronic Arts, przyszła pora na ten od Nintendo, które zdecydowanie ma się czym pochwalić. Choć od premiery Switcha minęły raptem trzy lata (a pamiętam jakby to było wczoraj), to konsolka Wielkiego N trafiła do 52,48 miliona użytkowników na całym świecie. Tym samym przebiła wynik PlayStation 4, które przez trzy lata obecności na rynku trafiło do 50 milionów użytkowników. Niby niewielka różnica, ale dla osób, które od początku wierzyły w plan Nintendo, a które musiały wysłuchiwać śmieszków, że “to nie pyknie”, muszą teraz czuć dużą satysfakcję. Sam byłem w tej drugiej grupie i hej – planuję kupno Switch, bo granie na PC powoli mnie przerasta.

Obraz

Ale wracamy do cyferek (wiem, jak je uwielbiacie). Switch przebił już wynik SNES-a, który w czasie swojej obecności na rynku, trafił do 49,1 miliona użytkowników, ale daleko mu jeszcze do NES-a (61,9 miliona konsol), a tym bardziej do Wii (101,63 miliona konsol). Pod względem sprzedaży gier również Switch prezentuje się na razie najgorzej, ale liczby imponują (i to bardzo). Na najnowszą konsolę Nintendo wysłano do sklepów łącznie 310,65 miliona egzemplarzy, z kolei SNES sprzedał 379,06-, NES około 500-, a Wii 921,41 miliona gier.

Gry wydane na Switcha również odnoszą spore sukcesy i najnowsze Pokemony (Sword/Shield) trafiły już do 16 milionów graczy. Warto zwrócić również uwagę na Luigi's Mansion 3, które rozeszło się w 5 milionach egzemplarzy, a najnowsza produkcja Platinum Games (Astral Chain) znalazła już milion nabywców.

Bartek Witoszka

Komentarze (15)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.