Świąteczny atak DDoS na PSN i Xbox Live nową irytującą tradycją?

Grupa Phantom Squad pokazała, że jest w stanie zakłócić pracę usługi Xbox Live. Pytanie czy swoje groźby wprowadzi w życie.

Świąteczny atak DDoS na PSN i Xbox Live nową irytującą tradycją?
Maciej Kowalik

18.12.2015 | aktual.: 22.01.2016 12:22

Póki co skończyło się na kilkugodzinnych utrudnieniach w dostępie do Xbox Live za co zasługi przypisuje sobie grupa Phantom Squad. W minionym tygodniu zapowiadała, że w trakcie zbliżających się świąt uniemożliwi graczom dostęp do Xbox Live i PlayStation Network przez siedem dni. Oznaczałoby to brak możliwości gry z innymi przez sieć i oraz robienia zakupów w cyfrowych sklepach Sony i Microsoftu.

Nocna awaria Xbox Live pokazuje, że nie muszą to być czcze przechwałki. Serwery Microsoftu nie wytrzymały ataku DDoS. Jeśli historia czegoś nas uczy, to podobny scenariusz w przypadku PlayStation Network jest bardzo prawdopodobny. Bo ta sama historia pokazuje, że wielkie firmy nie uczą się na błędach.

Najwidoczniej po zeszłorocznym DDoS-owaniu, za które odpowiadał Lizard Squad nic się nie zmieniło. Nawet wytłumaczenie "hakerów" wciąż jest to samo. Ich zdaniem nie robią tego na złość graczom, a dla ich dobra. Wyłączanie XBL i PSN ma pokazać, że korporacje nie dbają o bezpieczeństwo swoich usług.

Wtóruje im kolektyw Anonymous i kolportuje ostrzeżenia na swoim Twitterze. Konto Phantom Squad zostało tam zablokowane.

Mam nadzieję, że Sony i Microsoft widzą co się kroi i nie bagatelizują sprawy. Nie mam najmniejszej ochoty wracać do tego tematu ani za tydzień, ani tym bardziej za rok, gdy znowu ktoś postanowi odpalić maszynkę do DDoS-owania i przy okazji rzuci na kolana sieciowe usługi dwóch korporacji.

[źródło: ArsTechnica]

Maciej Kowalik

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.