Świat gier dla Haiti
Trzęsienie ziemi na Haiti i związana z nią klęska humanitarna skłoniła wiele osób do okazania Haitańczykom pomocy. Twórcy gier nie są może tak rozpoznawalni jak aktorki czy piosenkarze, aby amerykańskim zwyczajem dyżurować przy charytatywnych telefonach, ale nie oznacza to, że pozostali bezczynni. Poniżej zebraliśmy linki do co ciekawszych akcji pomocowych dla Haiti, zorganizowanych przez branżę elektronicznej rozrywki.
Bungie wraz z Amerykańskim Czerwonym Krzyżem wypuściło specjalne koszulki z hasłem "Be a Hero", z których sprzedaż zasili odpowiednie konta. Podobnie jak wszelkie zyski z internetowego sklepu firmy. Dodatkowo zachęca graczy aby, podczas meczy w Halo 3 i Halo: ODST, ustawiali sobie odpowiednie serduszkowe emblematy - za każdy tysiąc grających z emblematami osób, Bungie przekaże na pomoc 100 dolarów, aż do maksymalnej kwoty 77 tysięcy dolarów.
The Behemoth, twórcy Castle Crashers, przekażą na rzecz ACK 200% zysków ze sprzedaży DLC do Alien Hominid i CC na XBLA w ten weekend.
Zynga, autorzy takich facebookowych pożeraczy czasu jak FarmVille, Mafia Wars czy Zynga Poker, wypuściła serie specjalnych przedmiotów dostępnych do zakupu grze, z których zyski zostaną przekazane na pomoc dla Haiti. I bez żadnych śmichów-chichów, Kotaku w zeszły czwartek podawało, że udało się w ten sposób zebrać już ponad 1 milion dolarów.
Sony Online Entertainment w podobny sposób udało się w trzy dni zebrać 25 tys. dolarów od graczy w EverQuest, EverQuest II, i Free Realms.
Od 26 stycznia ze specjalną serią aukcji związanych z grami gadżetów ruszy IGN.
Jeżeli Wy też chcecie pomóc Haiti, to zawsze możecie zrobić to za pomocą Polskiego Czerwonego Krzyża.
Konrad Hildebrand