Survival o małych ludziach, czyli jak prezentuje się Grounded

"Co ten Obsidian?" – zakrzyknęli gracze.

Survival o małych ludziach, czyli jak prezentuje się Grounded
Bartosz Witoszka

02.03.2020 18:30

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Obsidian Entertainment słynie z wydawania doskonałych gier RPG i spod ich elektronicznej kuźni dostaliśmy Fallout: New Vegas, który został okrzyknięty najlepszą “nową” grą tej serii. Nie sposób jednak nie wspomnieć o “Kijku Prawdy”, który w daleko w tyle zostawił “The Fractured But Whole”, czyli drugą grę z serii South Park, choć w ostatnich latach zyskali sobie popularność wśród starszych graczy wydając kolejno Pillars of Eternity, Tyranny i PIllars of Eternity II. Te trzy gry, do spółki z Divinity: Original Sin, wprowadziły klasyczne erpegi fantasy w XXI. wiek, czyniąc je bardziej przystępnymi.

Obraz

Na zaprezentowanym materiale podczas PAX East wygląda to jak najzwyklejsze w świecie survival – zbieramy, tworzymy, gotujemy, jemy, chorujemy i walczymy – ale przez to, że to wszystko dzieje się w takiej skali, tytuł zyskuje szalenie dużo. Ostatnio na coś takiego trafiłem podczas ogrywania The Pedestrian, czyli puzzle platformera, w którym jako mały ludzik przemierzamy gigantyczną metropolię. Dzięki temu, że tłem i jednocześnie miejscem akcji było prężnie działające miasto, tytuł zyskał dodatkową, niczym niewymuszoną warstwę. Czegoś podobnego – zabawy i podkreślenie skali gry – spodziewam się po Grounded.

Spokojnie, Obsidiana na pewno pracują nad kolejnym erpegiem; po premierze zwiastuna pojawiły się głosy, że dołączenie studia do rodziny Xbox Game Studios zaowocowało popierdółką. Tutaj warto przypomnieć Ninja Theory, które po premierze Hellblade: Senua's Sacrifice zapowiedziało kolorowe i wieloosobowe Bleeding Edge, co rzecz jasna spotkało się z dużą krytyką. Potem jednak pojawiły się informacje i zwiastuny drugiego Hellblade’a czy Project: Mara, a zawiedzeni fani dostali coś dla siebie. I wszyscy byli zadowoleni, dlatego w przypadku Obsidian Entertainment spodziewam się czegoś podobnego.

Obraz

Bartek Witoszka

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościmicrosoftobsidian entertainment
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.