Jak dowiadujemy się z posta na blogu Oculusa, VR-owa wersja gry SuperHot znalazła od premiery do teraz łącznie ponad dwa miliony nabywców na wszystkich dostępnych platformach VR. Świadczy to przede wszystkim o nagłym i bardzo gwałtownym wzrostu popularności tej wersji. Zaledwie w kwietniu 2019 twórcy podawali, że przeznaczona na okulary wirtualnej rzeczywistości wersja gry zdołała do tamtego momentu sprzedać 800 tysięcy egzemplarzy.
Do tego wszystkie wersje gry doszły do dwóch milionów dokładnie rok temu, w maju 2019 (i zajęło im to trzy lata od premiery). Wszystko to oznacza, że - jeżeli informacja podawana przez Oculusa jest prawdziwa - w ciągu zaledwie 12 ostatnich miesięcy sprzedało się ponad milion egzemplarzy SuperHot na urządzenia VR. Jest to ponad połowa tego, co sprzedało się na wszystkie dostępne platformy od premiery w lutym 2016 do maja 2019.
SUPERHOT VR Release Trailer
Czyżby efekt Half-Life: Alyx? Mnóstwo nowych urządzeń VR i osób chętnych do konsumowania na nich treści? Z pewnością można na to patrzeć w ten sposób.
Tak czy inaczej jest to z pewnością doskonała wiadomość dla producentów urządzeń VR i fanów tej technologii. Tym bardziej, że już ten rok temu - kiedy mówiono o 800 tysiącach na samym VR-rze - twórcy podawali, że to jednocześnie najbardziej dochodowa wersja gry. Aktualnie więc jej przewaga nad pozostałymi jeżeli chodzi o przynoszone zyski musi być miażdżąca.
Dominik Gąska