SUPERHOT: mała polska gra robi furorę w sieci. Rozmawialiśmy z jej twórcami

Żeby dać Wam mały przedsmak: nam najbardziej kojarzy się z Hotline Miami. W 3D. I z zabawą czasem.

SUPERHOT: mała polska gra robi furorę w sieci. Rozmawialiśmy z jej twórcami
marcindmjqtx
SKOMENTUJ

Pomysł na SUPERHOT jest prosty: czas płynie tylko wtedy, gdy porusza się gracz. Nie jest to coś zupełnie nowego, coś podobnego można było znaleźć choćby w Braidzie. Ale tutaj po raz pierwszy zostało to wpasowane w formułę strzelanki z widokiem z pierwszej osoby.

Jaki to ma wpływ na rozgrywkę? Kolosalny! Celowanie jest oczywiście banalnie łatwe, ale samo wystrzelenie nie wystarczy przecież do zabicia wroga. Trzeba jeszcze się poruszyć, by pocisk mógł dolecieć do celu. I to poruszyć tak, by nie wpaść pod jego - albo innych przeciwników - ostrzał, bo jeden celny strzał wystarcza nie tylko do zabicia wrogów, ale także gracza. Początkowo wydaje się to banalne, ale gdy przeciwnicy wychodzą naraz z kilku stron, a amunicji zawsze jest za mało, gra robi się wcale niełatwa. A przy okazji potwornie wciągająca. Nasze najbliższe skojarzenie to Hotline Miami: tak jak tam, tak i tu do sukcesu potrzebne jest trochę szczęścia, trochę wyczucia, trochę pomyślunku i zwykle wiele, wiele prób. To podobna zabawa w powtarzanie tych samych krótkich sekwencji. I przy okazji zupełnie nowa spojrzenie na FPS-y.

SUPERHOT

SUPERHOT powstało w ramach 7 Day FPS - internetowej akcji dla twórców gier, która polega na tworzeniu strzelanek z widokiem z pierwszej osoby w nie więcej niż siedem dni. Gra jest dostępna zupełnie za darmo i każdy może w nią zagrać w przeglądarce - wystarczy wejść tutaj. Od kilku dni w sieci jest o niej coraz głośniej. O grze napisał choćby na swoim Twitterze Peter Molydeux - to satyryczne, popularne konto, którego autor podrzuca dziwne tematy na gry i często w ironiczny sposób komentuje branżę:

źródło: Twitter

I słusznie, bo to bardzo oryginalny i grywalny pomysł. Czy możemy oczekiwać rozwinięcia pomysłu? Obecnie SUPERHOT da się przejść w góra pół godziny. Między innymi o to zapytaliśmy twórców - poniżej znajdziecie krótki, przeprowadzony przez nas wywiad.

Tomasz Kutera, Polygamia.pl: Kim jesteście, skąd się wzięliście? Strona Blue Brick raczej nie sugeruje, że zajmujecie się grami, wśród projektów też jest raczej oprogramowanie... Skąd pomysł na zrobienie gry i to akurat w 7DFPS?

Piotr Iwanicki: Blue Brick to dość niezwykła grupa, którą umiejętności niosą na różne strony. Robimy webdev, robimy elektronikę, robimy projekty badawcze, robimy gry flashowe, robimy aplikacje mobilne. Każdy w biurze ciągnie trochę w swoim kierunku i w wyniku tego powstają naprawdę szalone projekty, takie jak karmnik dla kotów na bazie iPada, który wygrał ostatni łódzki Startup Weekend. I takie jak SUPERHOT, który powstał jako wakacje od normalnej pracy. A 7 Day FPS Challenge było po prostu świetną wymówką. Już wcześniej organizowaliśmy w biurze Ludum Dare'a (konkurs na grę w 48h), więc nie było niczym dziwnym, że nagle wszyscy rzucamy swoje zajęcia i bierzemy się za robienie gier.

SUPERHOT

Czy możecie zdradzić, jak narodził się pomysł na rozgrywkę w Superhot? Dla mnie to trochę Hotline Miami w 3D i z dodaną zabawą czasem - ta sama zabawa polegająca na próbach i błędach, momentami losowa, ale bardzo satysfakcjonująca. Ale oczywiście to tylko moje skojarzenie, Wasze inspiracje mogą być zupełnie inne i to ich jestem ciekaw.

7DFPS-a potraktowaliśmy jako zupełny eksperyment. Zebraliśmy spory zespół specjalnie na ten projekt i zamknęliśmy się na tydzień. Wcześniej nie tworzyliśmy nic wspólnie, nie znaliśmy narzędzi, których planowaliśmy użyć, w niektórych przypadkach ledwo znaliśmy się nawzajem. Szanse nie były po naszej stronie, ale postanowiliśmy płynąć z tym co mamy i dać z siebie wszystko. Najbardziej inspirująca była więc sama sytuacja, w której się znaleźliśmy. Bez tego motywacyjnego kopa zrobienie tygodnia pracy zajęłoby nam miesiąc lub dwa. A przecież trialowa wersja silnika Unity ma tylko 30 dni!

Pomysł zaś w pewnym momencie pojawił się w naszych rozmowach i przylgnął. Obracaliśmy go sobie w głowach jeszcze przed konkursem. Pitchowaliśmy "czas płynie tylko, kiedy się ruszasz" przy rekrutowaniu zespołu. Ale wszyscy byliśmy zgodni, że nic nie jest pewne, dopóki nie zaczniemy faktycznej pracy, że wszystko się może zmienić w ciągu tego szalonego tygodnia.

Sugerujecie na stronie, że możemy się spodziewać czegoś więcej ze strony Superhot. Czy możecie zdradzić, nad czym pracujecie? Większa, bardziej rozbudowana, już sprzedawana gra czy coś zupełnie innego?

SUPERHOT

SUPERHOT spotyka się z onieśmielająco dużym zainteresowaniem. Obawiam się, że znaleźliśmy się w sytuacji bez wyjścia. Musimy przygotować jakiejś rozwinięcie SUPERHOTA. Szykuje się z tego naprawdę niezła przygoda i sami jesteśmy ciekawi co z tego wyjdzie.

Obraz

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne