Super Meat Boy to bułka z masłem. Poznajcie Cloudberry Kingdom

Gracze z zapędami masochistycznymi lubiący platformówki mogą zacierać ręce.

Super Meat Boy to bułka z masłem. Poznajcie Cloudberry Kingdom
marcindmjqtx

Nie dajcie się zwieść uroczej nazwie i oprawie Cloudberry Kingdom - to może być jedna z najtrudniejszych, jeśli nie najtrudniejsza, gra wideo w dziejach. Poniższy zwiastun pokaże Wam, dlaczego:

Cloudberry Kingdom powstaje w niezależnym studiu Pwnee już od ponad trzech lat. Przez ten czas twórcom udało się opracować sztuczną inteligencję, która generuje nieskończone liczby plansz i dodatkowo potrafi dopasować ich poziom trudności do umiejętności gracza. Są więc etapy na poziomie easy, które nie zmęczą zbytnio graczy, ale są też etapy masochistyczne, których na pierwszy rzut oka nie da się przejść.

Twórcy zapewniają jednak, że się da, bo zaprojektowany przez nich system może pokazać na życzenie sposób ukończenia danego etapu. Oczywiście przejście samemu planszy z bilionem laserów i kwadrylionem ognistych kul wymaga trochę wysiłku, niemniej: jest to wykonalne. Studio Pwnee zaoferowało nawet nagrodę w wysokości 1000 dolarów osobie, której uda się ukończyć Cloudberry Kingdom na najwyższym poziomie trudności (podejrzewam więc, że oprócz losowo generowanych etapów w grze znajdzie się też jakiś tryb kampanii).

Poza innowacyjnym systemem generowania etapów, twórcy mają też kilka ciekawych pomysłów na urozmaicenie rozgrywki: nasza postać będzie mogła zamienić się w skaczącego króliczka, zasiąść za sterami rakietowego pudełka czy pokierować niszczącym wszystko wałkiem. W Cloudberry Kingdom stawia też mocno na grę ze znajomymi - etapy będzie można pokonywać w maksymalnie 4 osoby, mając do wyboru 30 postaci; pojawi się też tryb "co-op bungees".

To wszystko brzmi świetnie, prawda?

Kiedy więc i na czym będziemy mogli w Cloudberry Kingdoms zagrać? Pwnee zamierza wydać swoje dzieło we wrześniu na Steamie, zaś w grudniu, także poprzez cyfrową dystrybucję, na Wii U. Twórcy planują również wersję na Xbox Live Arcade.

To, czy gra zdąży na ustaloną premierę i jak wysoki poziom będzie prezentować, zależy w dużej mierze od sukcesu projektu na Kickstarterze. Autorzy potrzebują 20 tysięcy dolarów na doszlifowanie i upiększenie tej szalonej produkcji - wszystkie ich fundusze pochłonęło projektowanie wspomnianego systemu sztucznej inteligencji. Do końca finansowania zostało 13 dni, a na razie udało się zebrać nieco ponad 1/4 wyznaczonej kwoty. Trzymajmy kciuki za powodzenie.

Adrian Palma

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościsteamwii u
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.