Stworzenie Beyond kosztowało 27 milionów dolarów
To duży czy mało?
marcindmjqtx
Cóż, zależy jak na to patrzeć.
Z jednej strony, rekordzista, GTA V, kosztował 266 milionów dolarów (biorąc pod uwagę także marketing). Ale to zupełnie inna gra, z otwartym światem i o nieporównywalnie większej skali.
Lepszym porównaniem jest chyba poprzednia gra Quantic Dream. Heavy Rain kosztowało 22 miliony dolarów (kolejne 18 milionów pochłonęły marketing i dystrybucja), a z półek zniknęło w 3 milionach egzemplarzy i przyniosło Sony 100 milionów przychodu.
Wydaje się, że w takim wypadku 27 milionów dolarów przeznaczonych na Beyond nie jest sumą szczególnie porażającą czy niosącą ze sobą duże ryzyko. Chyba spokojnie można założyć, że ta inwestycja ma spore szanse się zwrócić.
[za CVG]
Tomasz Kutera