Strzelanie do kosmicznych maszkaronów przyciąga innych odbiorców niż zabijanie zombie

Czyli Epic Games uważa, że w ich nową produkcję, Fortnite, grać będą inne osoby niż w serię Gears of War.

Strzelanie do kosmicznych maszkaronów przyciąga innych odbiorców niż zabijanie zombie
marcindmjqtx
SKOMENTUJ

Nadal niewiele wiemy o Fortnite, nowej grze studia zapowiedzianej podczas zeszłorczonych nagród VGA. Z zebranych wcześniej informacji wynika, że zadaniem graczy będzie wspólne budowanie fortyfikacji i obrona przed nadciągającymi nocą hordami potworów. W domyśle zombie. A to wszystko w przerysowanej, kreskówkowej oprawie graficznej.

W rozmowie z serwisem Venture Beat, Tim Sweeney, jeden z założycieli Epic Games, opisuje Fortnite następująco:

Zapowiedziliśmy nową grę, Fortnine, dla zupełnie nowej publiczności, bardziej "niedzielnej". Odwołuje się do szerszego kręgu odbiorców niż hardkorowa gra w rodzaju Gears of War. Ten "szerszy krąg odbiorców" brzmi trochę zabawnie gdy wiemy, że każda z części Gears of War sprzedało się w ponad 5 mln egzemplarzach. Ale apetyt najwyraźniej rośnie w miarę jedzenia.

Sweeney, który od zawsze zajmował się technologiczną stroną Epic Games, aktualnie zajmuje tak wysokie stanowisko, że jedynie nadzoruje to co się dzieje w firmie. I twierdzi, że "nigdy sobie nie wyobrażał, że będą oferować grę taką jak ta".

Fortnite jest dzieckiem wewnętrznego gamejamu, kiedy to członkowie studia, już u schyłku prac nad Gears of War 3, zostali połączeni na mniejsze zespoły, które miały tydzień na wymyślenie nowej gry. Sweeney opowiada:

Była w Epicu grupa osób, która chciała pracować nad tym. I kiedy to zobaczyliśmy, wiedzieliśmy, że jest szansa, że może z tego duża gra, która spodoba się masie ludzi. I przekonuje:

Grafika nie jest taka zła. Ma żywe kolory i realistyczne cienie wszędzie. Jest niszczenie budynków. Gra jest technologicznym potworem, ale nie jest to tak oczywiste jak w Gears of War. Sam wywiad ze Sweeneyem jest z kolei ciekawą lekturą dla wszystkich, którzy chcieliby poznać przeszłość studia i procesy stojące za tworzeniem jednego z najpopularniejszych silników do gier XXI wieku.

Źródło: VentureBeat

Konrad Hildebrand

Obraz

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne