Steep bez przedpremierowych recenzji

Zanim jednak zlękniemy się, że to już pokłosie decyzji Bethesdy, przypomnijmy sobie, że mówimy o grze mocno nastawionej na tryby sieciowe.

Steep bez przedpremierowych recenzji
Patryk Fijałkowski

30.11.2016 | aktual.: 30.11.2016 14:58

Pamiętacie jeszcze, jak to było z tegorocznym The Division, inną multiplayerową grą Ubisoftu? Wtedy też recenzenci nie otrzymali kopii przedpremierowych. Powód był prosty: tytuł, który tak duży nacisk kładzie na rozgrywkę sieciową, nie powinien być oceniany bez tłumów graczy, którzy zapełnią serwery. I teraz, zgodnie ze słowami Ubisoftu, powód jest taki sam:

I ponownie ma to jak najbardziej sens. Na napływ recenzji The Division musieliśmy poczekać ponad tydzień, ale w efekcie dostaliśmy rzetelne teksty z najważniejszymi informacjami - wiedzieliśmy, jak działają wszystkie sieciowe atrakcje i jak stabilne są serwery. Ze Steep historia będzie podobna.

STEEP Trailer: 101 Overview in 2 Minutes

Nie upatrywałbym się tutaj inspiracji Bethesdą, która niedawno ogłosiła, że zrywa ze standardem wysyłania przedpremierowych kopii recenzenckich. Niedawne Watch Dogs 2 - inną grę Ubisoftu - otrzymaliśmy w końcu odpowiednio wcześnie. Myślę, że pozostałych wydawców po cichu rozważających zmianę polityki mogły też zniechęcić doniesienia, że pudełkowe Dishonored 2 w Anglii sprzedawało się 38% gorzej od "jedynki". A to przecież genialna gra. Może gorszy start spowodowany był tym, że gracze nie mieli z początku gdzie się dowiedzieć, jaka jest genialna?

Tak czy inaczej przesunięcie recenzji na rzecz doświadczeń bliższych "typowemu konsumentowi" jest bardzo dobrym pomysłem kontynuowanym od premiery The Division. W myśl tej strategii możemy domyślać się, że podobnie będzie z For Honor, które przecież też w dużej mierze będzie polegać na multiplayerze. Nawet jeśli twórcy - ostrzeżeni pewnie przez Battlefronta - szykują kampanię fabularną. Tymczasem premiera Steep już w ten piątek na PC, PS4 i Xboksie One. Czekacie, czy - podobnie jak Paweł - zniechęciliście się po zagraniu we wczesną wersję?

Patryk Fijałkowski

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościbethesdaubisoft
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (5)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.