Steam z rekordową ilością gier opublikowanych w 2019 roku
08.01.2020 12:37
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Mimo to jest nadzieja, bo przyrost wydawanych produkcji jest znacznie niższy niż zakładano.
O tym, że z roku na rok ukazuje się coraz więcej gier chyba nikomu nie trzeba przypominać. Mimo to, że cześć z wydawanych produkcji łamie zasady platformy (mowa o wszelkiego rodzaju grach erotycznych) lub zwyczajnie jest kiepska i nie spełnia jakichkolwiek standardów jakościowych, w 2019 roku ponownie zanotowano wzrost ilości gier, jakie pojawiły się na platformie Valve. Wzrost nie jest jednak aż tak dynamiczny, jak sugerowali analitycy jeszcze kilka lat temu, a to wszystko dzięki zaostrzeniu zasad, które zapobiegają wydaniu dosłownie każdej gry.
Znaczący spadek możemy za to zanotować w liczbie produkcji zakupionych przez graczy – z 242 milionów w 2018 przeszliśmy do 127 milionów w 2019. Przełożyło się to na pierwszy od 2014 wzrost średniej ceny gier na platformie. Nie jest to co prawda dużo, bo tylko o jednego dolara, ale patrząc na to z szerszej perspektywy, mówimy o trendzie, który może się utrzymywać.
Bartek Witoszka