Steam szykuje młot na gry w "wiecznej" produkcji?
Wiele wskazuje na to, że Steam weźmie się za zapowiedzi gier, opierających się wyłącznie o zwiastun i opis. Do sprawy zdążyła się odnieść jedna z największych beneficjentek takich praktyk w Polsce – spółka Playway.
Jak donosi serwis PolskiGamedev, o nowej polityce Steama przekonały się na własnej skórze dwa polskie studia. Wedle anonimowych źródeł Valve baczniej przygląda się "weryfikacji buildów, które są dostarczane bezpośrednio do sprawdzenia". Właściciele Steama podczas zakładania karty produktu w sklepie, poprosili o przesłanie builda, nie akceptując bez niego zwiastunów ani obrazków z gry.
Więcej konkretów zdradza drugie anonimowe źródło. "Dotychczas było tak, że jak otwierasz kartę na Steamie, to musisz dodać grafiki i jakieś info, ewentualnie fejkowy trailer no i – obowiązkowo – znaczek "add to wishlist"… Steam akceptował taki zestaw i strona pojawiała się w ofercie" czytamy na serwisie PolskiGamedev. Wygląda na to, że od teraz ma się to zmienić.
Nową politykę Valve komentuje Krzysztof Kostkowski, prezes grupy PlayWay. W rozmowie ze Strefą Inwestorów przyznaje, że "zjawisko polegające na tym, że Steam oczekuje w przypadku niektórych produkcji buildów" jest spółce nam znane od kilku miesięcy. "Wszystkie zespoły są już z nim zaznajomione i pracują w tym trybie od dłuższego czasu" – tłumaczy Kostkowski.