Steam Machines obsłużą do 16 osób w lokalnym trybie wieloosobowym

Czyli po ludzku mówiąc: 16 osób w jednym pokoju, na dzielonym ekranie. Zaś sam pad ma nowy projekt - bardziej klasyczny.

Steam Machines obsłużą do 16 osób w lokalnym trybie wieloosobowym
marcindmjqtx

16.01.2014 | aktual.: 05.01.2016 15:48

Zacząłem się od razu zastanawiać, jaka gra pozwoli zagrać tylu graczom na podzielonym ekranie i nie mogłem nic wymyślić. Jednak uczestnicy konferencji Steam Dev Days, którą zorganizowało Valve dla twórców oprogramowania, dowiedzieli się, że do urządzenia da się podłączyć aż 16 kontrolerów. Dodajmy do tego dwa wyświetlacze, żeby mieć odpowiednio dużo ekranu do dzielenia i być może nową wersję Bombermana. Jeszcze trzeba mieć odpowiednio duży pokój...

Dla porównania - Xbox One obsłuży do ośmiu padów (albo 16 urządzeń SmartGlass), a PlayStation 4 - cztery. Szczerze mówiąc: wszystko powyżej czterech to w sumie i tak ciekawostka dla nielicznych, ale zawsze dobrze mieć opcję.

Przy okazji zaprezentowano też nowy projekt kontrolera do Steam Machines. Nadal ma dwa dotykowe panele zamiast gałek, ale zniknął wyświetlacz dotykowy, a przyciski są ułożone w bardziej tradycyjny sposób. Valve zwróciło uwagę, że dobrze by nowy kontroler działał też ze starymi grami - a te wymagają zgodności z biblioteką XInput. Dlatego układ przycisków bardziej przypomina ten znany choćby z pada do Xboksa 360 - jest ich osiem w grupach po cztery. Choć podany na konferencji opis sugerował, że to krzyżak + cztery przyciski ABXY. Pad ma korzystać z baterii AA i posiadać też żyroskopy.

fot. Valve / steamdb.info

Poza tym prezentowano pomysł Valve na wirtualną rzeczywistość - jeden z twórców gier z firmy Tripwire Interactive testował i powiedział, że jego deweloperska wersja Oculus Rift wygląda przy tym jak 8-bitowe Nintendo przy Xboksie. Większa rozdzielczość, mniejsze opóźnienie i lepsze śledzenie ruchów głowy dają dużo lepsze złudzenie.

Choć jak słusznie dodał simplex najnowsza wersja Oculusa - Crystal Cove - ma już lepszy wyświetlacz (1080p OLED) i śledzenie ruchów. Szykuje się zacięta walka tych dwóch urządzeń - dla klienta do tylko lepiej. Dziś ma się odbyć panel na ten temat, może poznamy kolejne szczegóły - na razie wiadomo, że to projekt rozwojowy na kolejne dwa lata. Cóż, Valve nigdy nie miało zwyczaju się spieszyć.

Inne pomysły firmy to m.in. porzucenie Greenlight i oddanie twórcom większej kontroli nad sklepem i tym, jak promują gry.

Niestety nie zapowiedziano Half-life 3.

Paweł Kamiński

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościvalvesteam
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.