Steam ma już 30 mln użytkowników

Jak pochwaliło się Valve, Steam, ich cyfrowy sklep z grami ma już 30 mln zarejestrowanych klientów. Z tej okazji, czas na magię cyfr!

marcindmjqtx

Statystyki, statystyki:

  • 100 milionów plików zapisanych w Steam Cloud
  • 30 milionów aktywnych kont, cokolwiek "aktywne" konta oznaczają
  • 6 milionów unikalnych użytkowników Steama dziennie
  • 3 miliony użytkowników w momencie najwyższego ruchu
  • 1200 gier w sklepie
  • 200 gier wykorzystujących Steamworks

Aby udźwignąć to wszystko, infrastruktura sieciowa sklepu osiąga przepustowość 400 gigabitów na sekundę, co, jak chwali się Valve, ma wystarczyć, aby przesłać zdigitalizowaną edycję oksfordzkiego słownika języka angielskiego w 92,6 razy na sekundę. Gdyby ktokolwiek tego kiedyś potrzebował.

Dla przypomnienia, Steam ruszył oficjalnie w 2003 roku, wraz z premierą Half-Life 2, wywołując masę płaczu i zgrzytów zębami, bo cóż, nie działał tak jak działać powinien. Usługa jednak się rozwijała, aby służyć milionom graczy w kupowaniu gier, wspólnym graniu i szukaniu znajomych.

Jednakże jak zwykle w takich przypadkach, coraz częściej pojawiają się głosy osób zaniepokojonych tak mocną pozycją Valve. Konkurencja na rynku cyfrowej dystrybucji istnieje, jednakże mało kto ma siły na realne rywalizowanie ze Steamem. Mówili o tym choćby przedstawiciele Good Old Games, w wywiadzie jaki niedawno ukazał się na łamach Poly.

Sukces Steama stanowi też odpowiedź na pytanie, czemu Valve nie śpieszy się* z kontynuacjami przygód Gordona Freemana. Nie musi.

*wiem, eufemizm.

[via VG247, Valve]

Konrad Hildebrand

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościvalvesteam

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.