Starfield z DLSS 3.5? To już możliwe, ale jest pewien problem

Już w piątek w serwisie NexusMods pojawił się mod umożliwiający dodanie funkcji Nvidia DLSS 3.5 do gry Starfield. Gracze chwalą się rezultatami na YouTube, ale zapominają przy tym o kluczowym problemie.

DLSS 3.5 w Starfield? To możliwe
DLSS 3.5 w Starfield? To możliwe
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe, WP
Arkadiusz Stando

04.09.2023 | aktual.: 06.09.2023 16:19

W komputerowej wersji Starfielda czuć brak techniki Nvidia DLSS. Chociaż obecna w grze metoda AMD FSR 2.0 działa całkiem nieźle, to gracze zwracają na dziwne połyskiwanie niektórych obiektów w tle. W dodatku Starfield bardzo obciąża nawet najlepsze komputery. My nie zauważyliśmy podobnych problemów podczas rozgrywki, ale wszystko może zależeć od ustawień graficznych oraz podzespołów komputerowych.

Jak włączyć DLSS w Starfield?

Technikę DLSS możemy dodać do Starfield tylko i wyłącznie za pomocą modów. Nie została ona oficjalnie uwzględniona w grze, ale moderzy szybko przyszli nam na pomoc. Mod znajdziecie w serwisie Nexus Mods w sekcji gry Starfield, a poszukiwać musimy nazwy "Starfield Upscaler". Z tym modem możemy zamienić AMD FSR nie tylko na Nvidia DLSS, ale również na XESS Intela.

Na nagraniu możecie zobaczyć nie tylko w jaki sposób zainstalować mod dodający DLSS do Starfield, ale też porównanie efektów działania domyślnego dla gry FSR z techniką Nvidii. Na koniec pojawia się tylko pytanie - czy warto? Przede wszystkim nie mamy gwarancji, czy instalowanie tego modu nie wyłączy nam Osiągnięć na Steamie. Teoretycznie, gracze jak i youtuberzy twierdzą, że nie. Istnieje także mod który... pozwala przywrócić osiągnięcia, jeśli zostały nam wyłączone. Znajdziecie go również w opisie powyższego filmiku na YouTube.

DLSS 3.5 - mod działa, ale bez Frame Generation

Tak jak możecie zauważyć na nagraniach, mod DLSS w Starfield nie wpływa na wydajność w grze. Różnicy pomiędzy FSR 2.0 a DLSS 3.5 praktycznie pod tym względem nie ma. Widać pewną poprawę obrazu, chociaż miejscami możemy stwierdzić, że AMD FSR 2.0 działało lepiej.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Mod DLSS 3.5 zmienia tylko technikę upscalingu obrazu w grze. Nie ma on nic wspólnego z techniką Frame Generation wprowadzoną w DLSS 3.0. Nie zwiększycie sobie liczby wyświetlanych klatek za pomocą AI, ponieważ tak to nie działa. W sieci pojawił się jednak już mod dodający Frame Generation do gry, ale jego twórca nie opublikował go za darmo. Aby pobrać mod, trzeba wpierw wesprzeć finansowo, dlatego wam go nie polecamy.

Co więcej, sugerujemy nie pobierać modów do gier z innych źródeł, niż Nexus Mods. W tym serwisie wszystkie mody przechodzą analizę bezpieczeństwa, zanim zostaną upublicznione. Pobieranie plików z nieznanych źródeł może (z bardzo dużą szansą) skończyć się zawirusowaniem komputera.

Arkadiusz Stando, redaktor prowadzący Polygamii

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (7)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.